Gå til innhold

Teppe over vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på stranda i dag og være der hele dagen, på formiddagen så skal jo tuppa på snart 2 år sove i vogna. (I slyggen altså), Men tenker på dette teppe greiene alle snakker om, er det greit viss jeg bruker helseteppe og ikke dra det helt over men bare så det dekker litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du dekke til noe som helst?

Er det fordi jenta di trenger å sove mørkt?

Skrevet

Ja, hun er vandt til og ha det kanske mørk og er nesten umlig og få til og sove eller.

HI

Skrevet

klart du kan det, er jo bare å sjekke innimellom at hun ikke har det for varmt! Det bør man jo gjøre i denne varmen uansett om man har teppe foran vogna eller ikke :)

Skrevet

Så lenge du har kontroll over varmen så kan du vel gjer det. Denne debatten her inne er for meg totalt latterlig. Eg har ved eit par anledninger hatt teppe over åpninga, oppå myggnettinga igjen, og vogna i skyggen. Ungen fekk rikelig med luft fra sidene og fra bagen (kroppen var ikkje tildekka, så det var kom mykje luft fra fotenden). Eg var av typen som sjekka babyen heile tida, og ho hadde det så fint oppi der. Det er ikkje slik at teppe over kalesjen = overoppheting og telt effekt. Ikkje i min verden iallefall

Skrevet

HEi! Jeg har via min kollega fått høre om myggnetting debatten som har pågått pådinbaby.com.. Jeg var selv inne på siden i dag, og så debatten.Det er trist at det blir satt ut påstander som ikke stemmer, og som ogsåhenviser til kilder som aldre har sagt og uttalt det som hevdes. Vi har ikkenoen undersøkelser eller studier som sier noe om dette, og det er ogsåulogisk at det skal ha en slik sammenheng. Vi er av den oppfatning at det erbarnets totale sovemiljø som er viktig for å minske ririskoen for plusteligspedbarnsdød. Det må være luftig og ikke for varmt/klamt der hvor barnetskal sove, og ryggleie er fortsatt veldig viktig forebyggende faktor. Etmyggnetting utgjør ikke en slik fare - vi har ingen indikasjoner på dettedersom vi følger med barnet ift temperatur, slik vi bør med små barn. Ethelseteppe foran vognas åpning gir større risiko for at det blir varmt ogtett og bør brukes med varsomhet innendørs, eller ute på varme dager. Jegtenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blirfor varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt! Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er! Vennlig hilsenTrine Giving Kalstad FagsjefLandsforeningen uventet barnedød(tidl. Landsforeningen til støtte ved krybbedød)Arbinsgt. 7, 0253 Oslotlf. 22 54 52 00, fax 22 54 52 [email protected]

Skrevet

Jeg har erfart at det holder seg mer kjølig inne i vognen når man har helseteppe over, aner ikke hvorfor men jeg passer temprayuren til sønnen min og kjenner at det er kjøligere i vognen enn i selve luften vi går i, samtidig beskytter teppet så han ikke får solen i øynene og ikke får solen stekende på huden sin, det holder også insekter ute sånn nogenlunde og beskytter mot trekk.

Så jeg har bare opplevd fordeler med å ha ett lett helseteppe over vognen, jeg har det såklart IKKE hermetisk lukket, det er åpninger på sidene så det ikke er tett og så er det jo hull i helseteppet.

Skrevet

Jeg blir så forbanna for denne helseteppedebetten... Om DERE vil koke ungene deres,så bare gjør det da! Nå har jo flere fått med seg at det anbefales ikke med tanke på plutselig spebarnsdød.. Luften blir tett,lite sirkulasjon og da hjelper det lite å komme med "det er jo hull i det" Hjelper ikke,for det blir ingen sirkulasjon... Så bare kjør på,en risiko man selv må velge om man vil ta. Jeg får vondt inni meg når jeg ser dette,og tenker at folk som gjør dette er ignorante,arrogante og late... Men,det er gudskjelov ikke mitt barns liv det gambles med... Tro meg,ungen din sovner når hun er trøtt nok!!!!!

Skrevet

Natt er natt og dag er dag.

Skrevet

Ja men slutt bare å irritere deg da! Slutt å bry deg. Du kan ikke irritere deg over alt som alle andre gjør som ikke du gjør. De fleste følger vel med på barnet sitt uansett hva du tror!

Jeg ser ikke at noen av disse kommer hjem til deg og kaller deg for lat og arrogant, for ting du gjør som kanskje ikke de gjør?

Jeg har skjønt at dette her er en viktig debatt for alle, siden den kommer opp både her og der. Og jeg har i dag kikket litt rundt meg på alle de som har trillet med barnevogner. En del har helseteppe foran, men vi snakker ikke at de har spikret det igjen foran åpningen slik at det ikke kommer en mygg inn. De fleste jeg har sett har hatt det lettere slengt over, slik at det kanskje henger en flik ned som stopper solen, men allikevel ikke lengre enn halvveis ned foran åpningen. Ingen jeg har sett i dag har hatt teppe så drastisk foran som det "sommerteppejegvetbest politiet" her inne skal ha det til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...