Gå til innhold

Sovemedisin/beroligende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som vet om det går an å ta ovennevnte i løpet av rugeperioden..

Jeg skjønner jo liksom at det ikke er heldig, men det er jo ikk heldig å ikke sove heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt søvnproblemer i over 10 år og har i mange år tatt vallergan (dette også noe mot angst) og innsovningstablett stilnoct. Nå er jeg nede på en veldig veldig liten dose (skal også nevnes at jeg har gått til hypnose noe som hjalp betraktelig!), men har konferert med legen min om dette også i hele mitt forrige svangerskap og hun sier det er en avveining som alltid må taes. Det er heller ikke bra at mor sover dårlig/er urolig. Mye kommer også an på medisinene du tar, mine tabletter har ingen påviselig negativ effekt på fosteret utviklingsmessig men tar man mye så kan og barnet bli født med en viss avhengighet. Men da skal man altså opp i store doser. Du bør lese på pakningsvedlegget på det du tar og snakke med legen din om det. Kanskje bør du bytte medisinering. Det beste er selvsagt å slutte men jeg vet akkurat hvor vanskelig det er.

Skrevet

Bruker ikke noe nå, men er fristet til å ta netopp vallergan/stilnoct som jeg brukte en liten periode for 5 år siden.

Eller evt sobril, som også hjalp meg til å sove... for 5 år siden..

Er vel ikke helt heldig å være på rugedag 1 og utslitt pga manglende søvn..

Får ikke tak i klinikken..

Skrevet

Hva med å prøve å sove på 2 paracet? Jeg fikk det på sykehuset når jeg var overstimulert og gravid. Er du trøtt nok sovner du av 2 paracet.

Skrevet

Jeg har brukt Zopiclone/Imovane 5 mg.

Legen mente det er best uten fordi egget er så skjørt, men søvn var så viktig at han gav meg resept. Tok det siste rugeuken når nervene er tynnslitte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...