DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Hei alle senioritas, Onsdag 14 mai var en travel dag for oss .. vi skulle overta nytt hus dagen etter .. så holdt på å pakke ned hele leiligheten fra morgen til kveld. Termin var 16 mai ........ Klokken 20.00 slang jeg meg endelig ned i sofakroken (hadde pakket esker ++ siden 08.00) DA kjente jeg noe i magen/ryggen ... rier..... og de kom med alt fra 4-12 minutters mellomrom.. Oj .. tenkte at dette var noe som ville gå over .. vi skulle jo flytte dagen etter ... og ALLE førstegangsfødende går jo over tiden.. I løpet av et par timer kom riene tettere og tettere ... ringte inn på føden rundt 23.00 - og fikk beskjed om å komme hvis jeg hadde 3 rier på 10 minutter. Klokken 01.00 dro vi til sykehuset (fødestua) Kunne nok å drøyd ankomsten til sykehuset litt .. men men... fikk installert oss i et kjempekoselig familierom. Jobbet godt med riene nå... lå en times tid i badekaret rundt klokken 04.00 .. og klokken 07.00 sjekket jordmor igjen åpning - da var den 3 cm. Fra nå ble rinene myyye sterkere... og kom med kortere mellomrom!! Og ... nå gjorde det ganske vondt ja ... :=) På et tidspunkt sjekket jordmor åpning igjen... (vet ikke helt når..) og åpning var nå 5cm.. la meg i badekar igjen klokken 11.30 - dette gjorde virkelig susen (denne perioden husker jeg engentlig bare som en laaang VOND rie...) Klokken 12.30 fikk jeg beskjed om presse for harde livet - full åpning! 20 minutter senere var lille Vida snuppa vår ute i dagens lys ;o) 2995gram og 47cm lang - en liten prinsesse!!! Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive fødselen annet enn at det var tøft og fantastisk på samme tid? Glad jeg ikke skal gjøre det igjen neste uke ..;o) Men skal absolutt prøve å få flere barn ..om en stund :=) Nå koser vi oss masse med lille snuppa vår! Litt av en omveltning ... kan heller ikke beskrives... jeg gjorde rett i å bekymre meg mer for tiden etter fødsel enn selve fødselen gitt .... hihi .. Lykke til alle gravidos, klemmer fra DollyD
PyttPytt Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 gratulerer! og fin dato; min prinsesse kom til verden 2t og 20 min etter din
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Gratulerer masse med jenta!
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2008 Hei igjen, Tusen takk jenter! Hmm.. er sÅÅ rart å ikke være her inne hver dag lenger .... Lykke til alle sammen, klem DD :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå