Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Mine små er nå to uker gamle og jeg er usikker på om jeg har nok melk til dem begge. Vurderer å pumpe meg bare for å få kontroll på hvor mye de får i seg, evt. gi noe erstatning. Dere som har flaskebarn, hvordan gjør dere det rent praktisk? Det med dobbeltamming er jo ikke akkurat 'diskre' amming så tenker det kan være greit med flaske dersom vi skal ut på noe. Men hvordan oppbevarer dere da melka? Og hvordan varmer dere opp? Morsmelk skal vel ikke varmes i mikro'en så om man er på bytur eller lignende? Håper noen kan si meg hvordan hverdagen er med 'flaskebarn' kontra 'puppebarn'
bøllefrøene Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Hei jeg har to små nurk på 3 mnd som er flaskebarn! jeg ammet og pumpet i ca en mnd men gutta var dårlige til å suge og det endte til slutt at vi måtte gå over til mme og flaske! dette var forresten noe jeg syns var kjipt.. derfor pumpet jeg så lenge orket.. da jeg ble alene med de på dagtid med det ikke mere tid til deg gitt. nå er jeg lykkelig for at jeg sluttet med det ( siden det bare ble mas da de ikke ville suge) dagene har for meg blitt enklere.. pappa og alle andre kan hjelpe meg masse! I begynnelsen syns jeg det med flaskene var utrolig styr.. nå har vi gode rutiner! vi begynte først med nan.. men pga mye gulping gir vi nå hipp. Vi har ca 14-16 flasker som vi lager en gang i døgnet. ( far lager hver kveld etter gutta har lagt seg) flaskene tas i oppvaskmaskinen hver dag. kokingen ble for mye styr med pinnekjøttkjele. tutene kokes i tilegg! har en sån varme flaske som jeg har varm mat i hvis jeg skal på langtur og ikke har tilgang til varming. bruker også noen ganger de små ferdig nan når vi er på tur. guttene mine får alltid mat likt. pappan er utrolig delaktig noe som er veldig koselig. spiser ca 140 ml hver tredje time. minus natta ( spiser ca 19.. sover til ca fire.. så mat igjen 0800) på natten gir vi begge mat samtidig, når den ene vokner.. vekker vi den andre.. ( men nå har dessverre begynt å vekke hverandre mer enn før) Gutta virker gode å mette.. i begynnelsen slet vi litt med å få de til å bæsje hver dag ( det skal de når de drikker mme) Vi ga de da litt maltekstrakt, ca 2 ts i gødnet. nå har det stabilisert seg og systemet funker bra!. når det gjelder oppvarming, her hjemme varnmer vi i kjele.. har induksjons topp så går veldig fort.. kan evt bruke vannkoker eller mikro. ( kan bruke mikro til mme) amming er selvfølgelig det beste... men ikke noe krise med flaskebarn.. funker veldig greit.. og jeg kan få mhye hjelp. glemte å si at når jeg er alene på dagen gir jeg mat samtidig.. legge de på en pute foran meg.. klarer å rape en mens jeg fortsetter å gi den andre! lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå