Gå til innhold

Hva tar man med i kofferten til Island ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke shorts, ettersom jeg forstår.

Eksen sa han ikke tror det går an å gå i shorts i det hele tatt på sommeren. Så langbukser, gensere og tykke klær?

Eller???

Skal pakke koffert for gutten min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vindjakke og badetøy.

Er som regel rundt 15 grader i luften. Badetøy fordi Island har nesten flere basenger enn innbyggere.

Skrevet

Ok, da skal han få ta med shortsen likevel =o)

Eksen klager over at det regner og blåser hver eneste dag,,.

Skrevet

Jeg var på Island en gang og de tøffe innbyggerne gikk i shorts til tross for kun 15 grader og delvis overskyet. Så det kan jo tenkes at en shorts er kult å ha med, he he. Men helt klart badebukse, en vindtett jakke, ullundertøy (kan sikkert skaffes der også), tursko (fint å gå turer der), regntøy, bukser ...

Skrevet

Regntøy høres fornuftig ut, ettersom det regner hver dag. Hvis jeg skal tro på eksen,da.

;o)

Skrevet

Vi var der på ferie i fjor sommer, og hadde da strålende vær nesten hele tiden. Men en ting fikk jeg kjøpt meg ganske raskt, og det var en god lue, det er (naturligvis) en trekk der hele tiden og generelt ganske forblåst, så lua var gull verdt!De nyinnkjøpte hiking skoa og Norrøna dressen ble også brukt omtrent hele tiden. Til tross for strålende vær gikk jeg nesten hver dag i vindtett fleecejakke med t-skjorte under. Spørs vel kanskje litt hvor han skal og da, vi ferierte mest ved kysten.

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg pakke med ei lue til han =o)

Skrevet

Tittei..

Jeg ville ha tatt med:

lue, votter. En jakke men hatt med minst en varm genser som kan brukes hvis det blir kaldt. Været kan skifte fra fin sommervær (sjelden like varmt som i norge, men kan komme enkelte dager som er gode og varme) og til overskyet med mye vind og da er det greit med lue, votter og en varm genser ;)

Regntøy og støvler er en nødvendig ting hvis han ikke skal være mye innendørs :)

Badebukse anbefales ja... mange svømmehaller i hovedstads området.

Behagelige sko... Tror du kan glemme solkremen ;)

Og forberede gutten på at vinden kan blåse ofte,variere styrke ja.. men sjelden det er heldt vindstille.. hihihi

Tror ikke han trenger ull undertøy, men nå vokste jeg opp på Island uten ullundertøy og klarte meg fint :)

Mestparten av kofforten bør inneholde langbukser ja :) Men kan jo ha med en shorts i tilfelle han er heldig å oppleve en fin sommerdag der..

En vet jo aldri med været "hjemme"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...