Gå til innhold

då kom han eeeeendelig............................


Anbefalte innlegg

Skrevet

eeeeeendelig kom pjokken vår i går ,16 dager på overtid

Det hele begynte på mand,då hadde jeg fått time på KK i Bergen

på overtidskontroll. på KK var jeg på vanlig kontroll hos J:M tok så en sparketest som legen sku se på,va så inn til legen,han tok ultra for å måle mengde fostervann,se på morkake og måle størrelsen på barnet,alt var helt perfekt,så kjente han etter om kor moden jeg var,både og sa han,så tøyde og strippet han meg ,for å få fortgang

i fødselen,han tøyde til ca 3cm og slimproppen gikk,han sa at noen kvinner reagerer på stripping noen ikke,sendte meg hjem og ba meg komme igjen etter to dager,onsdag,om ikke noe hadde skjedd.han snakket og då om atde mulig la meg inn på onsdag og tok vannet men måtte se det an.jeg reagerte ikke,men gikk hele mand og tirsdag med irriterendes kynnere.så på onsdag då jeg våknet synest jeg at kynnerne var mer intense og kom med 7 min.vi dro på KK på kontroll,jeg gjorde alt det samme som på mandagen.jeg sa til legen om de sterke kynnerne jeg hadde og trodde noe va pågang.jo han såg det på sparketesten at jeg hadde rier men det var bare 7 min og det var ikke bra nåk så sku han kjenne etter,joda no va jeg begynt å bli moden og jeg var 4cm og han tøyde til 5cm,og håpet at noe skjedde no då,men ville ikke ta noe vann,ville la naturen gå sin gang,så jeg ble sendt hjem og håpe at noe skjedde men på fred måtte jeg komme igjen og då tok de vannet uansett.så hele onsdagen gikk jeg med disse irriterende riene som ikke førte noen steds hen,og samme på torsdag,jaja fikk bare holde ut til fredagen.vi grillet til middag utepå terassen og gubben steikte pølser og koteletter ,i 18 tiden satte jeg meg inni stua var så varmt ute,satt der med de teite riene,men merket faktisk at de var mer regelmessige,så litt over halv sju tok jeg de to minste i badekaret og begynte på kjøkkenet med å rydde litt og lage til litt lett kvelds til ungane,gikk så på badet att til de minste i badekaret ,kjente da flere ganger at disse riene kom,men de har jo vært der,men var jo litt mer intense,når jeg kjente etter ,måtte faktisk stå på badet og puste.då klokka va nærmere ti-fem på sju sa et til gubben at eg tror det er noe på gang,athan måtte ringe legevakten å få tak på j.m han ringde og eg pusta,hørte ho på legev spurte kor tett riene var,sa eg til gubben,kom med en gang,joda de sku sende en ambulanse,jeg gikk i gangen og tok på skoa oghørte ambulansen komme med sirene,då var riene tette ja.bilen kom og jeg gikk oppi veien for å møte han,de kom ut og eg la meg inni bilen på båre kl var då 7,då gikk fostervannet,og då går det fort sa eg,de sku møte j.m påveien,han kjørte md sirene og en pressri kom,før neste ri kom j.m inni bilen,ho var så gla for at det var meg ,det var næmlig hun jeg har gått til kontroll hos,då kom neste pressri,ho kjendte og mente hode var langt oppe og ga beskjed om full gass,men jeg sa,å nei du,på neste ri kom hode,ojjj,vi må bare stoppe sa j.m til sjåføren.midt oppå broen og så kom resten av pjokken,gubben kom i vår bil to- tre biler bak.det dannet jo seg kø på broen,og skjønte at noe skjedde der framme.så 19.07 kom han 7 min etter at jeg stod i gangen hjemme.vi kjørte så vidare til KK,kom inn for veiing og måling m.m han var stor,men kom jo 16 dager over.3820g og 54cm lang. er kommet hjem igjen,var litt artig for vi passerte akkurat broen på hjemveien kl 19.07,altså nøyaktig 24 timer etter helt tilfeldig.så vel hjemme har jeg rydda hus lagt de andre ungene,vaska golva,hjelpt gubben i hagen med å spa ned en hekk.og skrivet her....pjokken har ikke fått navn enda,vi visste ikke va det ble men hadde en mistanke om gutt for de har vært trege her i huset før.og dere kan tro søskene her er så stolte og kry de slipper ikkeøya avlille broren,vil hele tiden holde ,så jeg har allerede skaffet barnevakter....

han er en snill gutt og sover mye,har enda ikke gråtet,ikke når han kom ut en gang.bare klynk,så no skal vi koze oss alle med det 7.barni huset,og vi har ikke tenkt stoppe der nei.............:0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!!! Du får kose deg masse med ham!!! Kan tenke meg at det var deilig å endelig få ham ut! ;-)

Skrevet

Oi! Gratulerer da! Nettopp født og likevel føler du at det ikke er slutt - imponerende!

Venter selv nr 5 og lurer på hvor lang tid fødslene dine har tatt, har det gått fortere hver gang?

(Min første tok 12, neste ca 2 timer, neste 2t +, og neste tok 5 timer (men da fikk jeg epidural, og det kan vel kanskje forlenge fødselen en del))

 

Skrevet

Gratulerer så mye med en ny prins!

Skrevet

Oi, så spennende! Gratulerer med gutten!

Skrevet

 

GRATULERER så mye med gutten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...