Gå til innhold

Hvor mye skal man egentlig bry seg med andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste inne på skravle om ei som hadde gått og banket på hos naboen fordi barnet på under 1 år hadde skreket i mer enn 30 min. Som 4barnsmor har jeg litt erfaring med barnegråt. Denne dama var bekymret for at det kanskje var noe galt, men hva kunne vel hun gjøre? Som regel er det tilvenning med å sove i egen seng, trass fra barnet, mageknip o.l. Hun sa det øker i barnevernssaker og ble bekymret for at barnet ikke hadde det bra osv. (Tror det er 99% sjanse for at det er en naturlig forklaring på gråten, men hun tenkte det verste.....) Noen applauderte henne faktisk og sa hva om den voksne kunne ha fått et illebefinnede, bra at du sjekker.. og blablabla.. Men hva er oddsen for det, egentlig?

Helt ærlig folkens! Hvor går grensa for hvor mye vi skal bry oss med hva andre gjør??

Hos oss er det et skikkelig he**ete når barna skal legges i egne senger (har skjemt dem bort ved å ha dem inne hos oss.. ehm...), og det er ikke uvanlig at de skriker leeenge. Tror jeg hadde blitt sur om naboen hadde kommet og blandet seg. Er det bare meg som mener at det var litt drøyt?? Hun kunne heller ha spurt om alt gikk bra, neste gang de møttes, eller noe? Hadde dere virkelig banket på hos naboen om barnet der hadde grått i mer enn 30 min? Er det jeg som bryr meg for lite om andre? Jeg ble ihvertfall helt satt ut her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også hatt nok av skriking fra leiligheten ved tilvenning til egen seng, osv. men heldigvis har ingen nabo brydd seg. Det er jeg veldig glad for. Det skal mye til for at jeg sjekker hvis naboungene skriker ja.

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig sjokka om naboen banka på etter 30min med gråt, da hadde naboen vært her ofte isåfall! Nei en bør jo ha litt mer "bevis" for at noe er galt før en på en måte anklager naboen for å ikke passe godt nok på barna sine!!

Skrevet

Jeg kommenterte faktisk det innlegget, fikk også inntrykk av at de fleste faktisk syns det er greit.. Det syns jeg var litt rart, for jeg ville aldri gjort det selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...