Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Det er helt rart! Har bekymret meg så utrolig mye for gutten min og språkutviklingen hans. Følte den stod bom stille! Kunne bare 10 ord ved 2 år, og 50 ved 2 1/2. Skrev masse innlegg og spurte om hva som var normalt ang. språkutviklingen og om min var helt på enden av hva som var normalt. Fikk masse svar som om at "de vil løsne", og "bare slapp av, helt normalt, alle barn forskjellig, plutselig løsner d" Jeg nikket oppgitt, og tenkte at språk kan vel ikke løsne vel, og plutselig gå fra 50 ord til 200. Men jomen tok jeg feil! Bare de siste to ukene har gutten min(nå 2 år og 7 måneder) lært seg masse hvis av ord. Han hermer etter alle ord jeg sier, og setter sammen 2 og 3 ord. Han har tilogmed lært seg å telle til 10 nesten! Her helt overgitt jeg (GLAD selvfølgelig) Har ventet såå lenge på at språket skulle løsne, og bekymret meg om noe har vært galt osv. men det ordnet seg! Så til alle dere bekymrede mødre som føle språkutviklingen går tregt: DET LØSNER TILSLUTT! Og da går det fort
Northernlights Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Det skriver jeg under på =o) Har tospråklige barn,og hos dem løsner det litt senere som regel,så jeg bekymrer meg ikke så veldig.De skravler da når de blir større,uansett.
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Tenkte det samme som deg, enda jeg ikke hadde blitt bekymret enda, men hvordan kan språket bare løsne ??? Men her skjedde det. Plutselig har han begynt å snakke i setninger. Og alle ord jeg sier nå, setter seg i hukommelsen hans og han bruker de selv. Helt sprøtt hvor fort det har gått. Kan jo ha lange samtaler med gutten nå, kjempe moro : )
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Så herlig! Må være en drøm når det er lettere å prate sammen. Ser fram til det selv. Har en gutt på 2 år og 2 mnd som stadig får flere ord. Herlig å forstå mer og mer, gleder meg til han prater somen foss )
brooklyn Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Enig så enig:) Plutselig bare kommer det små setninger med fullstendig mening, innimellom all den koreanske dialekten (som min far kaller det) som strømmer ut... Er kjempekjekt og jeg er svært glad jeg for min egen del klarte å holde bekymringen i sjakk og IKKE tok frem "barns språkutvikling" og malte fanden på veggen. Ordforrådet øker hver dag, det eneste jeg venter på nå er at han skal gidde å bruke alle stavelsene i ord...(sy=sykkel, ba=bade, be=baby, etc..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå