ny på vei? Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 er det mange her inne som har utsatt vaksineringen fra 3mnd alder? jeg tenker på dette.. hvordan gikk dere frem på helsestasjonen og sa fra og hvordan var reaksjonen fra helsesøster(ne)? kveldsklem fra meg =)
Gjest dagdrømmer Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Vi måtte utsette pga junior skulle opereres. Han fikk første vaksinen når han var nesten 5 mnd. Vet ikke hvordan det er hvis grunnene ikke er medisinske, men det er jo deres eget valg;) Helsesøster var litt bekymret for hvor vi skulle i ferien iom at han ikke er beskyttet av noen vaksine enda, da.
ny på vei? Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2008 jeg er bare litt engstelig siden en venninde av meg sin søster døde antageligvis av en vaksine, mener å huske hun var ca 8 mnd eller noe sånn. husker ikke hvilken vaksine, men uannsett.. jeg han ingen medisinsk grunn, men tenker mye på dette
Sora Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Hei! Vi utsatte vaksineringen. De prøvde å overtale oss til å vaksinere i det lengste, men når de skjønte at de ikke kom noen vei, så ga de opp til slutt. De virket ikke helt fornøyde med valget mitt. Litt sånn, "så du vil barnet ditt vondt du da"-holdning, Men jeg var/er komfortabel med mitt valg, så får de synes hva de vil. Det er vårt valg, og det er det viktigste. De er sikkert veldig ulike fra helsestasjon til helsestasjon. Jeg snakket med fastlegen, som selvfølgelig anbefalte vaksinering. Men når jeg spurte hva hun ville gjort for sine egne barn, så sa hun at det visste hun ikke. Så de har vel prosedyrer de følger....
Gjest dagdrømmer Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Da er det kanskje greit å finne ut litt om det, hvilken vaksine det var og sånt? Venninna di sin søster, det er vel noen år siden? Ting kan jo ha forandret seg eller blitt forbedret på den tiden. Skjønner at det ikke er en trivelig tanke å ha i hodet, men kanskje du bekymrer deg uten grunn;)
muha Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg ville ha tenkt meg grundig om hvis jeg var deg. Skjønner at denne episoden har gjort deg engstelig, men du må gjøre det du synes er riktig for barnet ditt, det kan ingen nekte deg. Husk at i dag hvor vi drar mye utenlands og utleninger kommer hit, er det en viss risiko med å ikke være vaksinert. Tenk bare på stivkrampe som har 50% dødlighet. Barn graver i jord osv., dette hadde gjort meg kjempe nervøs dersom barnet mitt ikke var vaksinert. Kikhoste har blusset opp. Mitt barn fikk dette 2 mndr. gammel og det uner jeg ingen å oppleve.
ny på vei? Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 ja,jeg skal sjekke det ut.. jeg er ikke sånn veldig utadvendt og kan noen ganger virke sjenert, så regner med de kommer til å råde meg til å vaksinere bla bla, men jeg tenker jeg vil bare utsette til hun er 6 mnd ca eventuelt 1 år.. men vi har jo kanskje planer om å reise til grand canaia i januar og da må hun jo bli vaksinert først:S uff, må jo bestemme meg først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå