Mariamin Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Nå har jeg jobbet i 2 uker mens mannen min har vært hjemme og kost seg med lille Smulte. Må si han har vært heldig med været... Tør nesten ikke å si det, men jeg har virkelig kost meg på jobben. Kjempedeilig å kunne snakke fag med gode kollegaer. Jeg vet jo at de har det kjempefint hjemme og jeg trøster meg med at det er derfor jeg også kan kose meg på jobben.. Nå har jeg en uke igjen, og så er det min tur igjen til å kose meg med jenta vår.
dritgrei hei hei! Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Hei mariamin, heldigvis er det lov til å nyte timer og minutter og dager uten unger... det er en underlig frihetsfølelse rett og slett, som på et tidspunkt går over til panisk lengsel riktignok :-), men de timene hvor det er deilig å bare ha "ansvar" for seg selv, de er det lov til å nyte uten dårlig samvittighet!!! De mennene koser seg jo med å få svinse rundt og spise is med sånne bittesmå mygg-unger i vogn. Jeg tror de koser seg minst like mye som vi gjør, når det er vi som ballanserer kaffelattekopper med den ene hånden mens vi triller vogn med den andre. Og når de koser seg med ungene så har mammane lov til å kose seg på jobb!
Maud Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Jeg tror sånn turnus-perm hadde vært helt ideelt jeg. Tre måneder perm, en uke på jobb (mens ungen er trygg sammen med pappa og kommer innom for pupp en gang i løpet av arbeidsdagen som forøvrig varer i fem timer), tre måneder perm, en måned med pappa (nå er ungen større og tåler det, men arbeidsdagen varer fortsatt bare i fem timer), tre måneder perm og så kan pappa få tre måneder. Det hadde vært fint det! Da kunne vi sjekket at hodet fungerte fortsatt, pappa fikk være mer sammen med ungen, vi rakk å savne litt og glede oss over tid sammen med ungen igjen ;-) Jeg gleder meg litt til å jobbe jeg også. Denne uka har jeg vært på noen jobbgreier en dag (sammen med minstesnupp) og det var godt å snakke fag, få vite hva som skjer, merke at jeg kan noe fortsatt og treffe kolleger som jeg faktisk savner litt. Kos deg siste uka på jobb og med å være hjemme igjen med jenta deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå