Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 13 mnd gammel. Hvordan kan jeg oppmuntre han til å holde en brødskive og spise selv?

Hvordan er deres barn? Spiser de selv? Får deres barn noe å leke med mens de spiser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min har spist brødskive selv fra han var rundt 8-9mnd. Da måtte jeg skjære de opp i biter da... Begynnte å spise hele halve skiver da han var 15mnd gammel ca. Plutselig en dag var han bare stor nok liksom... De finner jo ut av det. Jeg la iallefall bare to halve skiver på et fat, og han spiste i vei..Men han spiser ikke skorpene..spiser rundt skorpene..hehe. Han har ikke noe han leker med når han spiser nei.:)

Skrevet

Min er 12,5mnd og spiser mer og mer selv. Jeg lar henne grise og spise det meste med hendene så lenge det er biter, nå kan hun faktisk få en middagstallerken med forskjellige ting fremfor seg uten å snu den rett opp ned. Det fungerer greit, men brødskive er ikke av det letteste, for å få henne til å spise brødet i tillegg til pålegg funker det best å gi henne mens hun leker og ikke ved bordet. Hun har også begynt så smått å få spise selv med skje, men det blir mye gris. Jeg regner med at teknikken og bordskikken kommer etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...