Gå til innhold

Hvordan er blodtrykket ca uke 27?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ganske lavt blodtrykk i begynnelsen av sv skapet (105/70). Det har steget litt for hver kontroll og er nå 130/75.Ikke spesielt høyt men mer enn i starten. Har også litt hevelse i beina nå. Har blodtrykket deres holdt seg på samme nivå som i starten eller har det steget litt? Jeg hadde sv skapsforgiftning sist så lurer på om det er en tendens til at det blir høyere og høyere utover...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann=)

Jeg hadde før svangerskapet et BT på 125/75

Etter påvist graviditet ramlet det til 90/45.

Nå når jeg er 27+2 er det 100/50

Så det har ikke gått mye opp her da, har heller ingen hevelser/ødemer i beina så det kan nok ha litt å si.

Svangerskaps forgiftning vil vel påvises ved en kombinasjon av høyere blodtrykk, proteiner i urinen og stor vektøkelse tror jeg. Legen din vil vel si fra om det blir fare på ferde, men får håpe du slipper det=)

Skrevet

Hei:-)

Jeg startet på 115/90 i uke 16+4 og har nå kommet til 24+3 og er nede i 80/60 så her går det nedover gitt. Ikke vært noe svimmel og sliten utover vanlig varmesjokk hehe.. Har ingen hevelser/ødemer og passer på å sitte med beina høyt hver dag jeg kommer hjem.

tvi tvi for at trykket holder seg og går ned etterhvert:-)

Skrevet

100/65 passe blodtrykk det vil jeg tro

Skrevet

Vet at det er undertrykket som er mest viktig hvis det øker masse, og det har det ikke gjort. Skal sjekke trykket og urinen igjen om 14 dager. Håper på å slippe sv.skapsforg igjen. Måtte sette i gang fødselen sist. Men vi får jo lettere hevelser og kanskje høyt blodtrykk også i varmen... Jeg har vanligvis blodtrykk på ca 120/80 utenom graviditet. Ser det er mange som går ned når de blir gravide.

Skrevet

Leste akkurat på temasidene at man må ha over 140/90 for at det skal regnes som høyt i forhold til svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Jeg hadde begynnende høyt blodtrykk i begynnelsen av svangerskapet, hadde protein i urinen og ødem, men begynte å gå til akupunktør for kvalme og etterhvert har han tatt seg av de forskjellige problemene som har kommet, og blodtrykket var en av de. Jeg hadde på det verste 140/90 i uke 17-18 tror jeg, og nå har akupunktøren fått det ned til 115 / 50. Har aldri hatt så bra blodtrykk noen gang...jeg er nå akkurat begynt på uke 25...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...