ditte&malusken&lillebror Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Så på den flyselskapserien på tv norge i dag og da hadde de overbooket med over 50 passasjerer!! Skjønner ikke hvordan de kan ha lov til å selge flere billetter enn det er seter???
Fikk maibaby06 Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Var litt i overkant med 50 ja, skjønner at endel ble sure. Flyselskapene regner med en viss prosent såkalt "no-show", derfor selger de litt flere billetter fordi det "alltid" er noen som ikke dukker opp....
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Ja de har lov til det og de fleste gjør det. Jeg er blitt tilbudt hotellrom og pengegave om jeg ville ventet 1 dag på neste fly men da kunne jeg ikke. Dette var i Usa
ditte&malusken&lillebror Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2008 Forstår likevel ikke at de har lov... Er jo helt forferdelig for folk som skal rekke noe der de skal lande!! Fatter ikke at det er lov, blir jo som å selge en vare man ikke har.......
Chiabatta Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Alle flyselskaper gjør det, og som regel er det mange som ikke møter opp på den avgangen de har på billetten. Hvis flyet likevel blir overbooket, får de som frivillig vil gå av 200 euro!!! Tenk så mye penger det koster å ha et fly i lufta. Ikke rart at de tar høyde for at noen ikke møter opp. Hvor mange de overbooker med, avhenger av hvor stort flyet er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå