Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet nøyaktig når vi hadde sex (2 og 3 januar). Ut fra den dato og ut fra ul når jeg var 10 uker på vei, har jeg termin 26 sept. Så det stemte jo bra.

Men på ordinære ul fikk jeg termin 7 oktober, og ut fra det måtte jeg ha fåt positiv test allerede etter 5 dager, noen jeg tror ikke er så vanlig.

Noen som kan fortelle meg hvordan dette henger sammen, eller har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min UL-termin stemmer heller ikke. Jordmor mener unnfangelsen skjedde en uke senere enn mine beregninger...

Skrevet

Min stemmer heller ikke..Er litt over en uke feil minimum, for jeg vet siste dato som er mulig for unnfangelse, siden jeg reiste utenlands i praksis uten min kjære. Den jeg fikk på tidlig UL stemmer litt bedre enn den jeg fikk på ordinær, så forholder meg fortsatt til den jeg! :) Men tenker at det uansett ikke spiller så stor rolle, lille prinsessa kommer vel når hun er klar! ;)

Skrevet

På ul regner de ut størrelsen på babyen, og knytter den opp til et gjennomsnitt. Dvs at babyen din bare var litt liten akkurat da( i forhold til gjennomsnittet), derfor fikk du en annen termin. Jeg ble også flyttet 5 dager, selv om jeg veeeeet at min termin er den rette.

De sier jo at ul-termin har en feilmargin på 2 uker..

Skrevet

De setter termin utifra størrelsen på babyen. Så det er jo bare en ca. dato. Jeg ble flytta 3 uker, fra 16.sept. til 5.oktober. Så jeg går selvfølgelig utifra UL-termin;) Den som venter får se når den kommer.

Skrevet

Jeg ble flytta tre uker etter UL- fra 20.sept til 12 okt. Dette pga at babyen hadde mål tilsvarende uke 16 ikke uke 19. Jeg har ingen grunn til å tro at UL termin er feil, men jeg må i tilfelle ha testet positivt 8-9 dager etter befruktining. Det er vel mulig, går jeg ut fra. Skal likevel på ny UL i uke 24, på vekstkontroll. Da ser de om UL termin er "riktig" eller om babyen bare er liten.

Skrevet

Ble også satt tilbake. Fra 27.09 til 03.10. Har blitt satt tilbake med alle barna mine, men har aldri stemt:-)

Skrevet

Har det helt motsatt jeg;) Menstermin er 30 september, og UL-termin er 23 september.. Det som var så utrolig godt gjort var at jeg var på UL i uke 11+2 og uke 19+5 og begge gangene målte størrelsen opp bebi til 23 september, på dagen, tenk det;) Jeg mener derimot at det ikke er mulig ettersom vi ikke hadde sex rundt den tiden unnfangelse skulle ha funnet sted, men jordmor sa noe med at eggløsningen kunne funnet sted tidligere eller seinere eller ja, noe med eggløsningen ihvertfall.. Men med en feilmargin på 2-3 uker som på enkelte av dere så kan det vel ikke skyldes eggløsning lengre.. hehe:p Merkelige greier det der..

Skrevet

Jeg hadde mens termin 3 nov, men tok eggløsingsteter da jeg ble gravid, og i følge da den slo ut skal terminen vare 4 eller 5 nov. Da jeg var på UL sa gynekologen at 5 nov stemte helt :o)

Men jeg hører ofte om de som får den flyttet ganske mye. Uansett så kommer babyen når den er klar!

Skrevet

Om min ul-termin skulle stemt så hadde jeg blitt gravid den dagen jeg testet positivt hehe :)

Har vært på ul i uke 6, 12 og 16 før den ordinære og på alle de har min termin stemt, så jeg går etter den.

Ble faktisk satt tilbake eksakt like mange dager som da jeg gikk med snuppa mi, og hun kom 9 dager før mensterminen ;)

Skrevet

Har ikke vært på UL enda, men da jeg fikk nr 1 for 3 år siden så var det 17 dagers forskjell mellom menstermin og UL termin. UL terminen kunne ikke stemme siden min mann ikke var hjemme da befrukninga skulle ha skjedd i henhold til UL terminen. Han var bortreist i 2 uker. Gynekologen smålo og spurte meg om jeg var sikker på om min mann var faren... Kjente jeg hadde lyst til å slå til han.... Jentungen ble født 21 dager etter menstermin, med tydelig tegn på å ha vært der inne på overtid.

Skrevet

Samme her, får ikke ul-termin til å stemme. Vet ganske sikkert når eggløsning var og hadde bare sex de dagene rundt. Ble likevel flyttet en uke tilbake på ul i forhold til menstermin. Hm...har litt lyst til å fortsette med mensterminen, men det er jo ul-termin som gjelder på papiret. Men, den lille kommer jo når han er klar uansett. Det som har praktisk betydning er jo at man går ut i permisjon ut fra ul-termin da... Så i mitt tilfelle vil jeg jo sannsynligvis gå ut "for sent" i permisjon...

Skrevet

Ultralyd terminen min med nr to ble flyttet fra 09.09 til 27.09 det er 18 dager..... men jeg fødte den 09.09 og han var 3400g og helt til sin tid! Så vær obs hvis du får flyttet terminen din masse tilbake i tid. Hos meg oppdaget de ikke at han lå i sete for det var jo "lenge" til jeg skulle føde, noe som kunne gått veldig galt da di oppdaget seteleiet 15 min før han kom ut... takk og lov for at bekkenet mitt var stort nok!

Fikk første man til min termin også... så denne gangen går jeg ut fra min egen termin.... men så er det bare en dag i forskjell fra ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...