lykkeligmspire Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Kom hjem fra en herlig dag ute. Når jeg låser meg inn døren til blokken hører jeg barne gråt,samtidig hører jeg det inne i leiligh min(hvis jeg står i gangen+soverom). Intens gråt. En kommende mor for vondt inni seg. Hører at barnet er lite(u 1år). Dette pågår i cirka en halv time-jeg blir destruktiv inne i leiligh og får "dumme"tanker i hode. Hva om det pågår noe fælt osvosv. Ringer søssen min (som har to barn)og spør om jeg bør foreta noe?vi er usikre. Jeg går ut igangen og lytter,finner leiligh hvor gråten kommer fra-da viser det seg at jeg kjenner hun som bor der(tidl kollaga). prøver å ringe henne-intet svar. Og gråten er der. Så banker jeg på.ingen lukker opp,2.g jeg banker på blir det stille. ingen åpner. Jeg går ned til meg selv. Vedkommende har ringt. jeg ringer tilbake og får vite at de prøver å få en liten gutt til å sove. Og jeg sier:må bare beklage,men jeg fikk så vondt inni meg da gråten varte så lenge. Aldri hørt noe barnegråt fra dere tidl og tenkte jeg bare skulle bry meg. Håper du forstår at jeg er full av hormoner og ikke klarer å høre på slikt. Hun tok det fint, og sa at jeg får bare venne meg til barnegråt. uff-sitter her nå og lurer på om jeg brydde meg unødig? noen som har noen tanker! El ville gjort det samme. lykkeligmspire
Nesta_L med guttebebis Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Hadde sikkert gjort akkurat det samme, det verste jeg hører er barn som gråter.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Synes du gjorde det riktige jeg.. Jeg var veldig redd for at husverten vår skulle tro vi mishandla ungen når vi skulle få henne til og sovne i egen seng så jeg var oppe og gav beskjed at om det var mye hyling og skriking så var det pga vi øvde på og sovne i egen seng så de måtte ikke tro det værste om oss :-P
babysjuk82 Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Syntes kansje du overdrev litt. Alle barn gråter..og spes m legging..og når de har raserianfall.har d kommt noen hit når ungan min ha gråtet,og lurte på hvorfor osv har eg blitt rimeli forbajna.
lykkeligmspire Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 skjønner at vi har forskjellige oppfattnigner av dette og respekterer det, Men tenker så lenge man ordlegger seg riktig til vedkommende -bør vel de fleste være glad for at noen bryr seg! Men dette er jo en terskel som er svært individuell. Er nok hormonell og vet at barn gråter. Men synes dettte var litt for kraftig og lenge. Jobber i oslo og vet at statistikken for barnevernssaker øker kraftig. VIlle bare være sikker på at det ikke var noe galt. Har ikke hørt noe gråt etterpå så nå tørr de vel ikke og forlate gutten før han sover.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Jeg hadde ikke blandet meg.. Jeg tror dessverre jeg hadde blitt litt irritert om naboen hadde "blandet" når barnet mitt gråter.. Det kan være 1000 grunner til at et barn gråter.. Tviler på at det hjelper at naboen kommer og bryr seg, tror bare jeg hadde blitt mer stressa.. Jeg syns ikke du burde gjort det, men gjort er gjort....
lykkeligmspire Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2008 vil bare tillegge at de var barnevakt for dette barnet.
Lille Lu Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Ikke tenk noe mer på det iallefall. Gjort er gjort. Du gjorde det i beste mening, og jeg synes også du forklarte på en fin måte hvordan du tenkte. Jeg antar at du ikke har barn fra før, du vil nok erfare etterhvert at det er helt normalt at barn gråter - og det kan være lenge, og det kan være mange grunner. Noen ganger må man gjennom et helvete noen dager for å endre rutiner/få barn til å sove. Du er gravid og hormonell og det er ikke alltid så greit å høre på andre barn som gråter, man får veldig vondt inni seg. Jeg skulle ta en blodprøve på sykehuset for litt siden og i avlukket ved siden av meg var det en liten gutt som skulle ta blodprøve. Gutten gråt og gråt og jeg syntes moren taklet det hele veldig dårlig, og jeg var full av hormoner og begynte å gråte selv.... Følte meg skikkelig lur som satt der og gråt mens damen i hvit frakk tok blodprøve av meg.
maria isabell Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 barn gråter for absolutt alt:) trur ikke du har små barn selv da hadde du ikke reagert på dette:)
Chantelle Skrevet 7. juni 2008 #12 Skrevet 7. juni 2008 Jeg hadde nok lurt litt på om noe var galt om gråten hadde pågått over lengre tid, men 30 min er da ikke noe å ta på vei av. Bor i blokk og her på tunet er det gråt fra annenhver leilighet når det er sengetid for småttene. Da vi fikk jentungen for 3 år siden så viste det seg at hun hadde kolikk. Jeg ringte på hver en dør i oppgangen vår og fortalte naboene at det nok kom til å bli mye gråt natterstid pga kolikken. Mange hadde hørt henne allerede og regna med at det var noe slikt. Alle tok det med et smil, og syns det er merkelig stille nå som hun har blitt stor jente og ikke har problemer om natta mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå