lykkeligmspire Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Kom hjem fra en herlig dag ute. Når jeg låser meg inn døren til blokken hører jeg barne gråt,samtidig hører jeg det inne i leiligh min(hvis jeg står i gangen+soverom). Intens gråt. En kommende mor for vondt inni seg. Hører at barnet er lite(u 1år). Dette pågår i cirka en halv time-jeg blir destruktiv inne i leiligh og får "dumme"tanker i hode. Hva om det pågår noe fælt osvosv. Ringer søssen min (som har to barn)og spør om jeg bør foreta noe?vi er usikre. Jeg går ut igangen og lytter,finner leiligh hvor gråten kommer fra-da viser det seg at jeg kjenner hun som bor der(tidl kollaga). prøver å ringe henne-intet svar. Og gråten er der. Så banker jeg på.ingen lukker opp,2.g jeg banker på blir det stille. ingen åpner. Jeg går ned til meg selv. Vedkommende har ringt. jeg ringer tilbake og får vite at de prøver å få en liten gutt til å sove. Og jeg sier:må bare beklage,men jeg fikk så vondt inni meg da gråten varte så lenge. Aldri hørt noe barnegråt fra dere tidl og tenkte jeg bare skulle bry meg. Håper du forstår at jeg er full av hormoner og ikke klarer å høre på slikt. Hun tok det fint, og sa at jeg får bare venne meg til barnegråt. uff-sitter her nå og lurer på om jeg brydde meg unødig? noen som har noen tanker! El ville gjort det samme.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Jeg synes du gjorde rett jeg Så lenge du bare kontaktet dem i første omgang for å sjekke om alt var vel og bra - uten å beskylde dem for å gjøre noe galt eller noe sånt (noen er vel mer såre på hva de oppfatter som en beskyldning, så i når man tar kontakt sånn er det vel viktig å være tydelig på at du bare lurte på om alt var bra siden ingen svarte på telefon eller når du banket på enda det tydelig var et barn der inne)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 man vet aldri om det er den voksne det er noe galt med... illebefindende eller noe... da er det greit å sjekke... hadde det vært det og ingen hadde brydd seg hadde ungen fått det vondt... bra noen bryr seg på en måte som ikke trenger å lage problemer, menbare er til hjelp
Lille Luna Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg syned du gjorde helt rett i å skjekke...jeg synes man skal følge intuisjonen sin, selv om det viser seg å ikke være noe...
lykkeligmspire Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2008 godt at vi tenker likt. vil jo bare alle vel!
2 fine små Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Saa fantastisk at noen enda bryr seg i 2008! Flott, og spesielt med tanke paa at noe kunne ha skjedd med den voksne. Om noe hadde skjedd med barnet, kunne du faatt en ganske toeff mottakelse, men det var modig uansett. Kjempeflott synes jeg, og du var jo veldig hoeflig paa det. Grensen gaar om man begynner aa anklage, noe du ikke gjorde. Jeg vil gjerne ha deg til nabo... =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå