Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man det?

Må man "bestille" lang tid i forveien eller kan man gifte seg på dagen? Hvor gjør man det i Oslo?

Må man ha med forlovere eller "vitner"?

Hilsen ei som kanskje går i giftetanker og vil være litt spontan.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye koster det?

Og MÅ man ha ringer?

Hehe... føler meg ganske dum. Vet ingenting om dette. Men det virker som om alle her inne skal gifte seg i kirka, så ikke sikkert dere vet heller..

Skrevet

Hei!

Vi skal gifte oss den 21/6 i tinghuset i Tromsø.

Vi betale ingenting,men vi har ringer men vi tar dem ikke på der.

Vi gjør det enkelt og greit der,så skal vi feire med de nermeste etterpå..

Det er bare å ringe tinghuset så avtaler dere tid med dem.

Lykke til :)

Skrevet

Hei!

Du kan nok ikke gifte deg på dagen, du må levere skjema om prøving av ekteskapsvilkår til folkeregsitret først, for å "få lov" til å gifte dere. Dette kan ta noen uker, og tinghuset ,ialle fall her vi skal gifte oss, vil ha denne i hende senest en uke før vielsen. Men du kan selvfølgelig bestille tid og dato før, slik at dere vet at det er booket og iorden.

Det koster ingen ting, og du kan ta med vitner selv, eller tinghuset kan stille med vitner dersom dere ønsker det.

Vi skal ikke bytte ringer der. Vi skal gravere ny dato i forlovelsesringene vi har hatt i 8 år, men bryr oss ike om noe ringbytte, det synes vi bare blir svada.

Dere kan også selv bidra med dikt, musikk på cd, taler etc, men da vil de ha beskjed på forhånd.

Anbefaler deg å søke opp stedet du skal gifte deg, på internett, masse info der.

Lykke til!

Vi gifter oss 23/6 ! :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Ble litt klokere nå :)

Og tinghus finnes i alle byer? Samme som tingrett?

Sorry de dumma spørsmåla... hehe

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om tinghuset finnes i alle byer,men det er bare å ringe kommunen/fylket du bor i og høre.

Jeg gifter meg om 14 dager i tinghuset i Tromsø :)

Skrevet

hehe.. må bare si at vi også skal gifte oss i tinghuset i tromsø i løpet av sommeren en gang. men kan man bare ringe inn dit for å booke tid ? trenger dem lang tid i forveien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...