Gjest kalinikta Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Gutten min, og et par andre i barnehagen, er full av prikker. Ligner vannkopper på stadie 1, men blir ikke til blemmer, blir bare borte igjen etter 2-3 dager. Gutten min har vel bare 4-5 stk (kinn, ben og arm) mens kameraten har over hele kroppen og ser ut som en dalmatiner. Personalet i bhg mente det er 5.barnesykdom, men jeg syns ikke resten av symp. stemmer. Gutten min er ikke syk, kun litt snørrete. Ligner ikke varmeutslett. Er konkrete, enkle, røde prikker som kan føles; altså at de er opp av huden. Som sagt, ser ut som en vannkopp før den blir blemme..Kan det være vannkopper?? (det går i bhg)
Gjest kalinikta Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 ingen med prikke-erfaring her i kveld da?
Carburetti Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Min gutt har hatt dette, da var det skarlagensfeber. Prikker som du beskriver, feber, halsvondt og "bringebærtunge", altså tunge med sånne små "nupper" som på bringebærene. han fikk antibiotika, og ble mye bedre raskt. Men hvis ikke gutten din har noen av de andre symptomene tipper jeg virus eller soleksem el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå