Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her nå litt bekymret... huskr ikke helt, hvordan er det med boblebad. har tatt det i dag og er 27 uker p vei..er ikke farlig det? ikke enda vel, er vel noe bakteriene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakterier og overoppheting er vel det som har vært farene.

Fra nettdoktor.no:

Når du er gravid skal du ikke gå i boblebad eller sitte i varmt vann. Høye temperaturer kan være skadelig for barnet, og selv kan du få soppinfeksjoner i skjeden.

Det er mange bakterier og soppsporer i disse bassengene og motstandskraften din overfor dem er nedsatt når du er gravid. Dette er fordi syrebalansen i skjeden endres under graviditeten på grunn av hormonene.

--------------------------------

Hvis du ikke var i boblebadet så lenge, og du vet at det er bra hygiene der så er det sikkert ikke farlig. Du kan jo sjekke med legen din eller jordmor for sikkerhets skyld.

Skrevet

flott.. takk for svar.. satt vel ikke mer enn maks 5-10 min. tenkte mest på om det var noe galt som kunne skje med lillemor i magen. men hun har hat fult tempo inni her etter badet i dag også. men tror nok jeg hører med jordmor uansett:)

Skrevet

Vi har boblebad hjemme og jeg har vært flittig bruker av dette;) Kan aldri tro det kan gjør noe, velger i hvertfall å tro det selv;)

Skrevet

svigerinna mi tok boblebad hele tiden på slutten av sitt forrige svangerskap pga store smerter da hun er veldig lav og jenta lå høyt oppe i magen.

hun kom ut frisk og rask i alle fall:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...