Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Uheldige kjemikalier i barnesolkremene: -Butylhydroxitoulen, kan fremkalle allergi og hudirritasjon, spesielt rundt munnen -Butylparaben, kan forårsake kontaktallergi, spesielt på skadet hud -Butylphenyl Methylpropional, kan forårsake irritasjon på hud -Cinnamyl Alcohol, kan forårsake irritasjon og allergisk kontakteksem -Citronellol, kan forårsake irritasjon og allergiske reaksjoner -Citral, kan forårsake irritasjon og allergisk kontakteksem -Cl 19140/yellow 5, kan fremkalle irritasjon, spesielt rundt munnen -Coumarin, kan forårsake irritasjon og kontaktallergi -Cyclomethicone, mulig påvirkning på forplantningsevnen, men usikkert -Eugenol, sterkt hudirriterende -Geraniol, kan virke irriterende og gi allergi ved hudkontakt -Hexyl Cinnamal, kan gi overfølsomhet og forårsake kontaktallergi -Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, kan gi overfølsomhet og kontaktallergi -Lanolin Alcohol, kan gi hudirritasjon og kontaktallergi -Limonene, kan gi hudirritasjon og kontaktallergi -Diverse parfymer, kan gi overfølsomhet og være allergifremkallende Kilde: Testfakta.se Hm... Forskjellige greier solkremer kan inneholde... Jeg sjekket nettopp Nivea Sun Children`s Sun Lotion. Den inneholder faktisk hele 7 av tingene på listen... Skremmende... -Butylphenyl Methylpropional, som kan forårsake irritasjon på hud -Cinnamyl Alcohol, som kan forårsake irritasjon og allergisk kontakteksem -Citronellol, som kan forårsake irritasjon og allergiske reaksjoner -Citral, kan forårsake irritasjon og allergisk kontakteksem -Limonene, som kan gi hudirritasjon og kontaktallergi, -Geraniol, som kan virke irriterende og gi allergi ved hudkontakt, -Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, som kan gi overfølsomhet og kontaktallergi
pøber´n & je Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Av de har denne solkremen her 1 av slagene (forårsake irritasjon på hud)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Anbefaler alle å se på denne testen for å se hvilke solkremer som ikke inneholder sånne uheldige kjemikalier: http://gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=3130
pøber´n & je Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Det er jo test utført i 2007 da. Er det ingen for 2008
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 så på den jeg har(babyline) fant ikke noen, men kan hende jeg har oversett
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 .... men på denne testen har de ikke testet beskyttelsesevne. En av de som fikk bra på grønn hverdag sin test, hadde lite skadelige stoffer i seg, men beskyttet ekstremt dårlig mot solen...
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Babyline sin er helt uten noen av disse stoffene heldigvis :-) Sverger til den.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 jeg har babyline og cosmica sin 25:( cosmica hadde vist slike stoffer.. nå ble jeg lit lei meg.. tror dere jeg får pengene tilbake selv om de var på halvpris? hun damen sa jeg fint kunne bruke de på baby men anbefales jo verker på barn eller voksen i den testen
Mrs. Bouquet Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Tviler på at du får pengene igjen uavnhengig av om den var på halv pris eller ikke. I så fall må det nok være en slik som har forsegling og denne må ikke være brutt.
*teresa* Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Vichy Enfants 50+ inneholder ingen av disse stoffene og er parfymefri. Den ble best i test i foreldre & barn.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 jeg har ikke åpnet solkremen altså jaja får no prøve
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. juni 2008 #12 Skrevet 7. juni 2008 Huh? Vi har cosmica sollotion for barn, kun partikkelfilter, faktor 25, å den hadde ingen av de nevnte stoffene.
Koala *g07* Skrevet 7. juni 2008 #14 Skrevet 7. juni 2008 har også cosmica og jeg fant heller ingen..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 7. juni 2008 #15 Skrevet 7. juni 2008 Leste på den nettsiden hu lenger opp her linket til, å da fant jeg en.. Det ene ordet kunne vist skrives på to måter...derfor jeg ikke fant det.. Er det sånn at vi burde kjøpe en ny solkrem, eller går det bra?! Han er snart 9 mnd
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #16 Skrevet 7. juni 2008 kan anbefale produktene fra www.naturlighudpleie.no. Har solkremen solskinn til ungene og den beskytter bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå