maja1983 Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 noen som har erfaringer med bruk av Hipp og Nan mme? med tanke på forstoppelse osv. hva er egentlig forskjell på de 2 merkene? jeg skal gi litt i tillegg til mm, da jeg ikke har nok på kvelden.(5 uker gammel)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Prøv deg frem... ta oppi litt malt dersom du er redd for forstoppelse. De får ikke det av melka,men mange reagerer med mye vondt i magen av diverse mme typer.. Lillegutt hadde sykt vondt i magen av nan,ble bedre på hipp..helt til vi fant ut at han har melkeallergi...
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Bare husk at det er kort holdbarhet på disse mme kartongene. Så anbefaler å kjøpe ferdig blandede NAN kartonger. (de er desverre de eneste som har ferdigblandet). Mener siden du bare skal gi litt på kvelden. Min HIPP sine esker har vel mindre innhold enn NAN.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg gir nan om kvelden ammer ellers, begynte med ferdigblandet. men så begynte vi å regne på det og fant ut at det svarte seg med den som er i pulver form. den koster 109 kroner på rema 1000 her- og består jo av 2 separate poser hver med en holdbarhet på 2 uker. og med en flaske på dagen (noen ganger 2) så kommer vi rett over 2 uker før den er tom. lager da en flaske med 150 ml vann. et godt tips er å merke pakken med dato når du åpner den så du ikke går for langt over holdbarheten. kommer du for langt over kan du bare kaste den, du sparte penger i forhold til å bruke ferdigblandet uansett som koster 11 kroner pakken.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Så sant så sant.. her går det kun i mme, så tenker ikke sånn på det.
Knøttefrøken Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 NAN er ikke de eneste med ferdigblandede. Hipp har og småfolk har. Du må bare gå på feks ultra eller meny så finner du det der. Oppfordrer alle forresten til å ikke kjøpe Nestle produkter, så gå for Hipp isteden du HI
Spira31 Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Hipp! Støtter heller ikkje Nestle ... les dette: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=108&show=19
Mari80 Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Har Hipp ferdigblandede kartonger? Har aldri sett det noe sted. Hvor får man tak i det?
Lysbryter Marcus 06&Mathias 08 Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Herregud for et utsagn- nan er mat for små barn... Var da for pokker ikke det HI lurte på hva du mener om NAN. Fyller ikke bensin på Esso for en negen som jobber der har blitt misbrukt av en annen mann.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Mulig HIPP har ferdigblandede, men det er kun NAN som har hvor man kan gi fra fødsel av.
Knøttefrøken Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Ja, jeg har sett de på Ultra. Småfolk har også, men de har både nr 1 og 2 , sånn som det fungerer hvis du bruker NAN. Har sett dissse på MEny og Ultra
Knøttefrøken Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 neida, småfolk har også nr 1 og 2 ferdig blandet:-)
Solskinnsjenta Skrevet 7. juni 2008 #13 Skrevet 7. juni 2008 Ja visst er NAN mat for små barn. Men hvorfor skal vi, som har et valg, støtte et multinasjonalt selskap som aktivt promoterer sine varer på bekostning av morsmelk? Hvorfor skal vi være med å støtte et selskap som hevder at mm ikke er bra nok for barn i utviklingsland, at vitamin-beriket mme gir smartere og sunnere barn? Her i Norge vet vi at dette er b***s**t, men i f.eks sør-øst asia tror man på denne villedende reklamen (visste du at i vietnam så tigger folk på gaten etter mme?) Hvis man har valget mellom NAN og et hvilket som helst annet merke, så ville jeg gått for det andre. Her i huset går det i HIPP. Tvillingene tålte ikke Collett, og de har ikke småfolk-mme på nærbutikkene. Holle mme er veldig dyrt, så det bruker vi heller ikke. Lykke til med mme-start. Husk å blande ut på ganske høy temperatur, og server slik at den er lunken i hånden. Malt er ikke nødvendig, med mindre du merker endring i avføring. Da kan du prøve deg frem med 1/2-1 ts pr flaske Klem
malingus Skrevet 7. juni 2008 #14 Skrevet 7. juni 2008 Nan er billigst, derfor bruker vi det innimellom. Men liker helst å bruke Hipp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå