miss_chica Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 han ahter gulvet! han hater å leke! han hater alt som er med å være inne å gjøre! lekene er morsomme i max en dag, så blir det sånn: jeg har sett den før, den er kjedlig! han klarer ikke krabbe som de andre barna i gruppa, og viser ikke interesse for det heller. han sitter stødig om jeg setter han opp, og vil bare stå på fanget å hoppe. lar jeg han ligge på gulvet skriker han med en gang nesten, og han slutter ikke før jeg tar han opp. han får jo ingen trening av dette! kommer dette av seg selv etterhvert eller hvordan er det? hva skal jeg gjøre for at gulvet er morsomt? sitter jo å leker med han og smiler og sier sååå flink, men neida, bare gråting! min første sønn dro seg opp etter ting da han var 7 mnd og gikk når han var 9mnd, så har ikke vært borti en sånn uinteressert gutt før.
Hildeks Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Uff.. kjenner til dette, mi er 7 mnd og har alltid hata gulvet.. men å sitte på fanget å lese bok og synge sanger er heeelt topp! og stå og "hoppe" i fanget da.. Hun har heldigvis i det siste begynt å trives mer på gulvet, tok bort det stativet med leker og la henne på et tynt teppe midt på gulvet med leker ved siden av og i handa, da lå ho faktisk litt, så begynte ho å snu seg på magen(noe ho alltid har haaata) og kan nå ligge å putle litt før ho vræler til og skal opp=) Kom helt av seg selv, tror det vil gjøre det med din også, bare ha han på gulvet av og til og ta han opp Før han begynner å gråte, mi beveger seg i ring og bakover, men krabber ikke og kommer seg ikke fram,men har troen på at det kommer når hun er klar, =)
Legekjærringa Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 introduser forskjellige teksturer på gulv; fliser, tepper, parkett, osv. gress, asfalt. sandkasse. Legg deg på gulvet sammen med han, du kan ligge på magen foran han. Trille en ball, en leke som går bortover av seg selv. Blåse såpebobler. Ta en lommelykt og følg lyset på gulvet sammen. Plukke opp ting, småting...men du er sammen med han og passer på. Ev at du ligger på gulvet på ryggen og han får klatre oppå deg, eller sitte på magen din mens du synger regler, ror til fiskeskjær osv.
betty74 Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Min eldste hadde en periode rundt 7-8 mnd hvor hun ikke for alt i verden ville ligge på gulvet lenger enn 5 minutter. Dette var sansynligvis pga frustrasjon over å ikke komme seg av flekken og ikke rekke ting hun kunne se, for plutselig en dag 8 mnd gammel fant hun ut hvordan hun kunne åle seg frem og fra den dagen var det supergøy å være på gulvet og rydde i bokhylla og etterhvert smake litt på skoene i gangen etc. Jeg ser litt av den samme utålmodigheten hos mini som er 8 mnd i morgen, så jeg tvinger henne til å ligge litt på gulvet, legger meg gjerne litt samme med henne og legger mobilen min og nøklene mine slik at hun akkurat ikke får tak i dem. Da blir hun så opptatt at hun etter mye strev får tak i disse fantastiske tingene hun aldri får lov til å røre. Barn er forskjellige, snart løper du etter han og roper nei nei nei;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå