Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

*det er skummelt med hunder bindt på utsiden av butikker

* løshunder i skogen , selv om det ikke er båndtvang? fysj og fy

'*hunder på stranda? æsj

*Hunder i byen en dag der det er mye mennesker? oioi..

*hunder i skiløypa, selv om de er i bånd? styggdom

*hunder som bjeffer? såå irriterende -og så sinte de virker

*Hunder som vil leke? sååå skummelt

* Hunde ri lange bånd? nehei, fysj og fy

*Glade, vitre huder? Burde forbys

egentlig burde vel Norge forby hundehold

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for og si det slik: i dagens hundenorge er det ikke lett å være hund,eller hundeeier!!

Skrevet

Du, jeg er ikke redd hunder, men det er faktisk mange som er det og det synes jeg vi som hundeeiere bør respektere. Mange av disse holdningene kommer av at folk er redde for hunder!!

Ja, jeg har hund!

Skrevet

*det er skummelt med hunder bindt på utsiden av butikker - Ja tenk på barna, og om hunden skal stikke av. Kan skade andre.

* løshunder i skogen , selv om det ikke er båndtvang? Har den rømt? Hvor er eieren? Er den på tur alene?

'*hunder på stranda? ÆSJ

*Hunder i byen en dag der det er mye mennesker? Stakkars hund, hold snuta unna mine strømper.

*hunder i skiløypa, selv om de er i bånd? Bare ikke hopppå meg:)

*hunder som bjeffer? *vondt i hodet*

*Hunder som vil leke? Hvor er eieren?

* Hunde ri lange bånd? Har eieren kontroll?

*Glade, vitre huder? SÅ KLART:) Hundene har det jo bra, det er bra:)

Mine svar Kjipe-Laila:)

Skrevet

Hmh. kjipelaila. Du setter det på spissen, men igjen merker jeg meg at du har holdninger som er veldig på linje med mine.

Synes også at Norge er veldig hundefiendtlig.

Skrevet

Hehehe, ja det er mange rare holdninger ute å går.

Tror nok mange har ristet på hodet av oss også ja, men det driter jeg i..

Vi har hatt lydige hunder som har gått to meter foran oss i skog og mark, som alltid har kommet på kommando osv.

På stranden har de vært med også, og badet i samme vann som det kaaaanskje muligens skulle bade et menneske om noen dager, SKYT MEG ;)

Personlig har jeg store fordommer mot folk som ikke liker hunder eller unger, og har ikke dårlig samvittighet for at jeg har det heller hehehe :)

Skrevet

Sånne fordommer har jeg og innerst inne!

Og så synes jeg synd på hundeeiere når jeg er på tur. De går med hunden løs, og når de ser jeg kommer, får de panikk og kalle hunden til seg og setter den i bånd.

Jeg skjønner jo at folk som er redd hunder trenger at den går i b¨ånd, men selv lengter jeg etter å få hilse på løse hunder når jeg er te og går på tur. Men hundeeierne er vel livredde for å bli utskjelt, så jeg får sjelden sjansen.

Skrevet

Jeg er ikke særlig glad i hunder, så det passer meg fint.

Gneldrete og irriterende vesen... ;-)

Skrevet

Er glad i unger, men ikke i hunder. Ser ikke sammenhengen?

Skrevet

ALtså, jeg må få sagt at jeg liker heller ikke hunder som løper løs når eierene ikke har kontroll på hunden sin! Fremmede hunder som kommer hoppende på meg uten at jeg engang kan skimte eieren liker jeg ikke, fordi man kan aldri vite om en hund faktisk er snill.

Men når man har kontroll på hunden sin så ser jeg ikke noe galt i at den går løs :)

Grunnen til at jeg aldri ville ha satt fra meg hunden min utenfor en butikk for eks er fordi det er så mange hundehatere som ikke lærer barna sine å respektere hunder! har vært borti SÅ mye sær behandling av våre hunder fra barn hvor foreldrene bare har ledd av det (barn som har stått å kastet grus på hunden for eks).

Ungene forstår jo ikke hvor galt det er når foreldrene bare flirer av det, og hadde hunden vår forsvart seg så måtte vi ha avlivet den.. Derfor vil aldri en av våre hunder bli satt alene noe sted..

Skrevet

Er i grunn ingen sammenheng, det er bare to ting jeg aldri i verden kan forstå at noen ikke liker eller synes er ekle og bråkete :)

Skrevet

Nei, det er vel ikke alt du trenger å forstå...

Skrevet

Signerer den. Vet ikke hvor mange ganger jeg har jaget vekk foreldre med små barn som har gått bort tl hunden når den står utenfor. De har aldri gjort den noe, men det har ikke slått feil; ingen av dem har hund selv og de ville vise barnet schæferen på nært hold. Ene faren satt med en unge på under året fremfor seg helt oppi hunden, og en annen lot ungen liksom ri på den!!! Jeg har stor respekt for at folk er redde dem, men jeg respekterer ikke folk som ikke kan lære barn respektere dyr. Den ene familien jaget jeg vekk, men da jeg senere måtte inom en annen butikk hadde de jammen gått bort til hunden igjen!! Heldigvis var hunden som et lam!

Skrevet

Ja masse rart som er gneldrete;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...