Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen idag, 14+3 uker, og hun fant ikke hjertelyd.. Hvor vanlig er dette? Med forrigemann fant JM hjrtelyd i uke 13 så jeg er naturlig nok ganske redd..

Andre med liknende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm..skjønner du blir bekymret.

Men det kan jo være mange årsaker til at legen din ikke fant hjertelyden.

Kanskje er du litt kortere på vei enn hva du tror, du kan ha forliggende morkake (vet det har noe å si med hvor tidlig du kjenner spark, kanskje er det vanskeligere å finne hjertelyd også?), eller kanskje bare legen din rett og slett ikke kan det å finne hjertelyden like godt som jm? Eller har dårligere utstyr enn jordmor?

Hva sa legen da?

Skrevet

Hun sa at det ikke var noe å bekymre seg for og hun ringte til gynekologisk avdeling på sykehuset og de sa at det var ikke noe å bekymre seg for. Likvel klarte jeg ikke å roe meg ned så jeg skal på UL på mandag. Blir nok en lang og slitsom helg dette her..

Skrevet

Legene min skulle sjekke hjertelyd i uke 14, men sa først at det ikke var sikkert at vi fant den, fordi babyen er så liten ennå.

Så tror nok ikke du skal bekymre deg for mye nei=)

Men hvis du er veldig bekymret, så kan du jo spørre om en tidlig UL da=)

Skrevet

Hei! det trenger ikke å bety at noe er galt. Men forstår deg veldig godt. Legen fant ikke hjertelyd hos meg heller i uke 14. Jeg ble veldig nervøs for at noe var galt. Jeg bestilte privat UL fordi jeg ikke klarte å vente. Der lå den lille og veivet med armer og ben og ett bitte lite hjerte som banket.

Skrevet

Det er enda tidlig, jeg hørte den heller ikke da..

Skrevet

Hei!

Jeg opplevde det samme som deg. Var hos legen da jeg var 14 uker på vei, og hun fant ikke hjertelyd. Hun sa at det er helt vanlig så tidlig, men jeg ble kjempebekymret. Dette var en fredag, og jeg måtte vente til tirsdagen med å komme på UL, så vet hvordan du har det.... Alt stod bra til med den lille i min mage, og nå er jeg 27+1. Har mange venninner som opplevde det samme - å ikke finne hjertelyd så tidlig. Du skal ikke bekymre deg! Alt er HELT sikkert fint med bebisen din :-)

Skrevet

Hei du.

Jeg har ikke hørt hjertelyden. Verken i uke 14 eller 17!!, men stoler på jordmoren som sa at han /hun gjemte seg. Alt annet så jo bra ut:) Så ikke bekymre deg du:)

Skrevet

Takk for snille svar!

Har roet meg litt i dag og gleder meg mer enn jeg gruer meg til UL på mandag..

Er bare så lett å bekymre seg!

Så tusen takk, godt å ha likesinnede her inne så kan vi roe hverandre ned;)

Klem

HI

Skrevet

Da jeg var på kontroll sist (13+5) sa jordmor at hun konsekvent aldri prøvde å høre etter fosterlyd før tidligst uke 16, rett og slett fordi den kunne være vanskelig å finne og å la en gravid kvinne forlate bekymret fordi hun ikke hadde hørt fosterlyden var ikke bra. Så jeg tror du bare skal ta det med ro og regne med at alt er i orden. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...