Kickie Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Heisann, Da ser det ut som om jeg kan være gravid Hadde en svak strek idag, og skal teste igjen på søndag for å sjekke at det faktisk ikke bare var innbilning. Det jeg lurer på er om det er trygt å fortsette å spille fotball når man er gravid. Så litt etter dette på nettet, men klarte ikke å finne så mye om dette. Noen som har snakket med legen sin om slikt? Ha en fin fredagskveld!
moril81 Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Hei! Jeg har ikke sparket så mye fotball, men i mitt forrige svangerskap( og i dette) ridde jeg hesten min stort sett hver dag og stod på snowboard frem til 6-7 måned(etter det ble det vanskeligere å komme seg opp og ned av hesten ) snakket både med jordmor og lege om det, og de var stort sett positive, så jeg regner med at det samme gjelder for fotballsparking. Kan jo ikke legge seg flat på sofaen og være redd for alt mulig hvis man ellers er sunn og frisk(det mener nå iallefall jeg) Det skal mye til for å skade barnet, selv ved et fall. Men kan tenke meg at det kan bli ganske tungt å løpe etter ballen etterhvert Det er selvfølgelig alltid en liten risiko, men tror at den gevinsten du får av å drive med noe du liker er større enn risikoen
Klemzi Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 I mitt forrige svangerskap spilte jeg innebandy til jeg var 6 mnd på vei. Det gikk helt fint. Jeg måtte gi meg pga kynnere..... Magen ble stein hard!!! Ikke noe behagelig.... jeg tok det som et tegn på at jeg måtte roe litt ned..... aerobic fortsatte jeg imidlertid med til siste måned..... Det man skal være forsiktig med, og som selvfølgellig kan være risikabelt med fotball, er harde baller rett mot magen når den begynner å bli litt stor.... og selvfølgelig harde taklinger..... man forsøker jo ikke å kollidere med andre spillere i stor fart.... ;o) Kos deg med fotballen så lenge det føles trygt og behagelig!!! ;o) Lykke til!
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 solveig gulbrandsen spilte fotball i begynnelsen av sitt svangerskap. men har hørt at det ikke anbefales pga den harde kroppskontakten som han oppstå, og en kan jo få en hard ball i magen.Legen min mente at jeg burde holde meg unna harde kontakt sport idretter, men det er jo selfølgelig opp til hver enkelt å avgjøre det. .og det er jo ikke til å komme bort fra at det kan oppstå harde taklinger på banen. var nå rene krigssonen når jeg spilte ,hehe.. men dette må du selv kjenne på, og du tar nok den avgjørelsen som passer best for deg:)
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Hei du!!! Hvis du har lyst så syns jeg du skal spille... Selv var jeg med på håndball-turnering i helga.. Var kjempe morro!! Er 6+0 i dag!! ! Det er deilig å holde seg i bevegelse selv om man er gravid..hadde nemlig ikke mulighet til det når jeg var gravid sist gang..(bekkenløsning til tusen) men er i god form enda...så nå trener jeg 2-3 ganger i uka...litt spinning, håndball og aerobic!!! Så moralen er, føler du deg pigg og har lyst, så vil jeg tro at alt er mulig!! Vi skal leve normalt med noen forbehold, men idretten vil ikke være årsaken til en SA hvis man skulle være så uheldig å få det tidlig i svangerskapet....da er det helt andre årsaker inne i bildet!!
Kickie Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. juni 2008 Tusen takk for alle svarene! Er blitt mye klokere. Tok ny test dag da, og den var ikke positiv en plass en gang, så det er tydeligvis en stund til jeg trenger å bekymre meg for dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå