Frida__ Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Noen kloke som kan hjelpe meg? Skal settes i gang og lurer litt rundt det, har to cm åpning nå. Og har hørt om de som kommer inn og blir tatt vannet på når de har åpning og alt er moden. Noen med erfaring her. En venninde av meg hadde 4 cm og de tok vannet hennes, men hvor stor må den egentlig være?
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Aner ikke hvor stor åpningen må være for at de tar vannet, hos meg tok de det ikke før på 8 cm åpning og da ble det fortgang i sakene. Full åpning på ti minutter og baby født en halvtimes tid senere.
Frida__ Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2008 Sist jeg fødte tok de også vannet ett stykke uti fødselen. Siden tiden nå er så hektisk på fødestuene, tenkte jeg kanskje det var lettere å bare ta vannet enn å gi riestimulerende. For med sistnevnte har jeg forstått at en må følges med og det er jeg litt redd for skal hindre min igangsetting om det er mange som føder når jeg skal på kontroll. Mens om de tar vannet, går vel bare fødselen sin "vante" gang fremover.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Var kun to cm når de tok vannet mitt.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jm sa til meg at hvis hode ikke hadde festet seg,så tok de ikke vannet uansett,da måtte en vente,ellers var de redd for at navlestrengen ville komme rundt halsen.
Frida__ Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 Hodet er festet, så jeg håper de bare kan ta vannet fremfor kur. Hadde en natt her med tak av og på i noen timer og da åpnet det seg og ble modent, og kjenner det samme nå. Så håper kanskje det skal åpne seg litt mere til kontrollen. Håper jeg skal være så klar at de bare kan ta vannet og så setter det igang. Så godt å høre Aurora.... at de tok ditt når du hadde likt som jeg har nå. Var det noe spesiell grunn til at de tok det?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Er ikke helt sikker,men jeg tror ikke at de tar vanent,hvis du ikke har rier,regner med at siden du snakker om kur,så skal du settes i gang og da har du jo ikke rier. Dette vet jeg som sagt ikke,men det er noe jeg tror.
trebarnsmamma84 Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Hodet var ikkje festa på nr 2 hjå meg...tok då vatnet for å få fortgang i fødselen...hadde då 4-5 cm opning, og 10 min etter på var guten ute...
Eliise Skrevet 7. juni 2008 #10 Skrevet 7. juni 2008 Var vel mellom 2 og 3 cm... og det hørtes ut på dem, som at det egentlig var litt tidlig..?? Men de spulle 'prøve¨' å se om det funka...
SuperMoM <3 Skrevet 7. juni 2008 #11 Skrevet 7. juni 2008 De tok vannet på meg fordi de ikke ville sette flere modningspiller på meg.Jeg hadde for mye sammentrekninger til at de ville sette flere piller,men måtte iallfall ha sammentrekninger for at de skulle ta vannet.Hadde 2cm og flatet ut da de tok vannet mitt.
Kjærlighet <3 Skrevet 7. juni 2008 #12 Skrevet 7. juni 2008 Heisann! Når jeg fødte minstemann ble jeg satt igang ved at dem tok vannet... Dem regnet med at jeg trengte drypp etterhvert men det slapp jeg :-) Hadde ingen rier, 2 cm og var helt moden når vannet ble tatt. 1,5 time senere var gutten ute av magen :-)
Frida__ Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. juni 2008 Å så flott, om en kan kalle fra 2-10 på så kort tid flott. Var noe sånt jeg kanskje håper på. Tusen takk
Kjærlighet <3 Skrevet 7. juni 2008 #14 Skrevet 7. juni 2008 Det gikk fort ja, og var veldig intenst mens det sto på! Men så var jeg i kjempeform etterpå, mye energi igjen ! Skjønnte nesten ikkke selv at det hele var over. Var jo veldig innstilt på at det kunne komme til å ta tid. Jeg var veldig heldig og slapp unna rifter og sting.Han var helt på snittet med sine 3460 gram og 50 cm, 36 cm rundt hodet.. er mest spent på hvordan neste fødsel blir da:-) (første tok 4 timer...) Når er det du skal settes i gang ? Lykke til!
Frida__ Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. juni 2008 Ja, kan tenke meg det var intenst ja. Min siste og første forsåvidt varte i 19 timer, med masse styr og overvåking av baby så håper denne blir anderledes. Og det bør den vel kanskje siden jeg nå settes i gang til termin, til tirsdag allerede. Jeg gikk to uker over sist, og fikk en jente på 3400 og 51 lang. Hade to cm torsdag og var moden da, i tilegg har jeg litt friskt blodslim i dag og mye murringer, så håper(om ikke det starter snart) at de bare kan sette meg igang ved å ta vannet. Lykke til du også, og takk for god hjelp, alle sammen
Mrs. Bouquet Skrevet 8. juni 2008 #16 Skrevet 8. juni 2008 Jeg ble satt i gang uten medisiner med at legen tok vanne. Tror jeg hadde ca. 3 cm åpning, men fikk bare beskjed om at det var modent nok til at de bare kunne ta vannet for å starte fødselen. Fikk rier kort tid etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå