venternr2:) Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 mini her er 8mnd. Han begynte i går med å rulle seg på magen i senga i løpet av natta-det er jo greit når han klarer å rulle seg tilbake..men i kveld så ruller han og krabbet overalt i sengen. Han skrek og fikk ikke til å sovne. Vi gikk inn med jevne mellorom og la han tilbake på ryggen, men med en gang var han på magen igjen.. what to do?? han har brukt sovepose/nattpose uten selver fra han var 2 mnd! må jeg ty til seler for å få han til å sovne...måtte amme han i søvn etter 30 min skriking/ sintskriking i kveld..kan jo ikke gjøre det hver kveld. Erfaringer og/eller råd??? Man gleder seg til de små begynner å krabbe og gå, slik at de kan utforske flere ting på egenhånd, men det er bakdeler med det også..:/
Trønderjente82 Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har en jente på 7.5mnd som også driver på denne måten. Jeg har gitt opp å få henne til å sove på ryggen for hun snur seg med en gang, har begynt å klatre litt i senga for å se på oss som ligger i senga ved siden av også Jeg legger henne på magen stryker henne over hodet og ryggen, hvis det ikke hjelper lar jeg henne holde på å styre litt før jeg prøver igjen. Fungerer som regel ganske greit. Ikke sikkert det hjelper hos dere da barn er forskjellige, men vi prøver bare å gjøre slik at hun koser seg og slapper av på magen.
mamman til to gutter Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Mini ruller, krabber og reiser seg opp til han blir så trøtt at han sovner. Synes ikke det gjør noe,så lenge han ikke gråter eller skriker, hvis han gjør det går jeg inn og putter inn smokken, legger han på ryggen med hodet i riktig retning og så går jeg ut igjen og så får han kave videre... Han har vært mest irritert og sint med en gang han har begynt med noe nytt og så har det roet seg etter en stund, selvom han fortsatt har kava rundt, så har han sluttet å være irritert.
Sukker & kanel Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har ei jente på snart 8 mnd som også ruller seg rundt i senga , kommer seg ikke tilbake på rygg igjen og blir liggende å skrike. Nå har jeg rullet sammen ei dyne å lagt den innerst i senga sånn at hun får dårligere plass , så nå ruller hun ikke rundt og sovner mye fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå