Gå til innhold

Er det lov og ha med DRIKKI på flyet? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis personalet er snille og regner det som barneutstyr, så kanskje - men egentlig tror jeg ikke du får ta det med.

Skrevet

det er lov å ha med seg flytende optill 100ml i hver flaske eller andre ting, om de er åpnet kan du bli bedt om å smake på det.. vet ikke om det er lov å ha med seg over 100ml i en embalasje om det er barnemat men hvor mye er det i drikki da?

Skrevet

tror det er 250ml i drikki. skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne få ta den med uåpnet.... skjønner det hvis det er på en tåteflaske/tutekopp.

Skrevet

jeg hadde ingen problemer med å ta med meg NAN i 2 dl emballasjer uåpnet, så tror faktisk det ikke er noe problem

Skrevet

tror det er anderledes om det er barnemat ja.. men for å forsikre seg kan du jo ringe;) det skal hvertfall jeg gjøre før jeg reiser;)

Skrevet

mat til barn kan man ha med det som barnet skal spise under turen. når vi reiste hadde vi med oss 3 500ml nan2 ferdig blanda bokser pluss grøt pulver. dem spurte ikke hva det var en gang. dem godtar faktisk det meste innen barne mat. men ikke sånne kuli og juice bokser... for det får du kjøpt på innsiden..

Skrevet

I fjord når vi reiste hadde vi på forhånd kjøpt brus til turen, jeg fikk ta med meg min, guttungen på 7 år fikk ta med sin, men gubben måtte levne(dvs han drakk den opp) når vi gikk gjennom sikkerhetskontrollen. I tillegg hadde jeg en 250 ml flaske med melk til lillemor som jeg fikk ta med. Hun var da 1,5 år. Dette var på gardemoen.

Men nå i februar når jeg og lillemor reiste var det ikke like lett,hadde på forhånd kjøpt yoghurt til å spise på flyplassen/på flyet siden hun hadde spist minimalt den dagen, dette var rundt middagstid, men fikk ikke tatt de med gjennom kontrollen. Fikk beskjed om at hun kunne spise før vi gikk gjennom, men akkurat da hadde hun ikke lyst på. Tror jeg fikk kranglet meg til å få med en melkeflaske til henne.

Dette var en liten lokal flyplass.(ikke "min" flyplass, så de kjennte meg ikke der.

Skrevet

Når du flyr med baby og småbarn under 2 år har du lov til å ha med ubegrenset med barnemat og morsmelkerstatning og grøt m.m... Var nettopp ute å flydde me lillemora vår på 10 månder... hadde me i allefall 2 drikki, 2 ferdiggrøt (anbefales å gies med tutkopp) og MME og middagsglass + vann på egen tåteflaske... alt kom igjennom uten problem. Men de ville jo se hva det var for noe da...:o)

Skrevet

Av erfaring har du ikke lov til å ha med ubegrenset v barnemat/babymat. Det skal stå i forhold til type flight du skal på . Feks. skal du fly innenriks under en time flight, så er det mindre mat som trengs om man feks skal fly til usa. Og det kommer an på sikkerhetsvaktene om hvor kranglevorne de er.

Skrevet

jeg fløy på søndag fra BGO til TRD (innenlands) tur-retur samme dag, det overnevnte fikk jeg igjennom sikkerhetskontrollen... Snakker av erfaring selv...

Skrevet

Så lenge pakkningene er lukket og forseglet er det ingen som kan nekte deg, det var uttale fra sikkerhetsvakten selv :o)

Skrevet

Ble stille da... hm.. Jaja dere får finne ut av det selv, i stedet da... Men jeg fikk i allefall begge gangene jeg har reist med snuppen i fly...

Skrevet

Det er utrolig stor forskjell på hvor strenge de er. En mann ville nekte meg å ta med vann på flaskene til tuppa siden det ikke var kokt. For det kunne jeg jo bare hente på do...Urk:( Men jeg fikkd et gjennom, måtte smake på det, men, men. Utover det var det ikke noe problem med det som var emballert. De gangene jeg har truffet på kvinnelige sikkerhetsvakter, så har det merkelig nok gått smertefritt!! Hmmmm, undres på hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...