Gå til innhold

Amming i varmen....og smokkespørsmål!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag syns jeg lillegutt har hengt i puppen fra morgen til kveld. Stakkar, varmt for han. Har kun sovet 2,5 time fordelt på tre lurer i dag. La han kl 18.10 og han sovnet som en stein. Legger han ca 18.30 hver kveld og han sover til ca 07 på morran. (med innlagte måltider ca hver 4 time da...) Han er 12 uker i dag. :-) Og så har han et vannvittig suttebehov. Ligger og sutter i løse lufta når jeg er ferdig med amminga. Vil ikke ha smokk. Klarer liksom ikke å sutte på den ordentlig. Har prøvd mange. Klarer "best" med Nuk sin, men den detter ut den og tilslutt. Er det noe vits å prøve og prøve?? Har hørt noen si at man ikke skal gi opp. Har prøvd siden han var 2 uker. :) Hadde vært en befrielse om han tok den snart! For mye av amminga er ren sutting, det merker jeg på hvordan han sutter på puppen liksom.... :) Puh, jeg kveiler snart!!! Vaaarmt!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillejenta mi på 2,5 mnd spiser også myyye mer i varmen enn hun pleier.Blir jo litt letta da, hadde vært verre hvis hun ikke hadde fått i seg noe i denne varmen...Har du prøvd difrax-smokken?Vet de har den på denkulemage.no. Er jo selvfølgelig veldig individuelt, men jenta mi tar bare den, og den går litt opp i ganen, så sitter mer på plass enn de andre smokkene:-) Nuk og mam måtte jeg bare gi opp, de datt rett ut igjen! Desuten er difrax-smokkene skikkelig kule:-):-):-)

Skrevet

Kanskje han ikke vil ha smokk? Jeg spyttet den visst bare ut igjen, og siden jeg ikke skreik uten, så lot mamma være å putte den inn. Suttet på hånda og ut i luften - så lenge han er fornøyd så blås i smokken er mitt råd :) Da slipper du jo avvenning når han blir større - et problem mindre for deg ;)

Skrevet

Joda, sant nok det.....jenta vår på 3,5 slutta ikke med smokk før for litt siden. Brukte den bare på natten fra hun var ca ett år, men alikevel.....litt væl lenge.....men det gikk fint å slutte da.

Mulig jeg prøver Difrax som siste forsøk, vil han ikke ha den heller så får det være det samme. :)) Kanskje han får dekket suttebehovet ved å sutte i løse luften ?? Haha, ser litt artig ut da stakkar. Han har forresten sutteklut i senga og den borer han ansiktet inn i når han skal legge seg. Nudelig se. Lykke til, du høygravide. Jeg gikk 14 dager over tiden og ble igangsatt ved at de tok vannet. Får håpe du slipper å gå over tiden. Det er FRYKTELIG frustrerende!! Alle kjærringråd ble prøvd, men det funket ikke.......! :-)

Skrevet

Her har det gått bedre idag, og da har jeg gitt han MASSE vann i tillegg!! Så, krysser fingrene for at han ikke skal våkne nå igjen!!

Skrevet

min gutt klarte heller ikke holde på noen smokker, inkl NUK sine(m hank), men da jeg prøvde NUK uten hank satt den som et skudd!

Skrevet

Hva med å gi han en sutteklut i tillegg? Emilie har smokken sin festen i kluten, og når smokken er plugga inn så legger vi kluten inntil ansiktet for da klynger hun seg til den og sutter på smokken! :)

Hun tok ikke smokk før hun fikk den kluten! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...