Gå til innhold

Hvor mange kg har dere gått opp? (uke 20-22)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 fullgåtte idag, og har gått opp ca. 6,5 kg til nå.

Er bare nysgjerrig på dere andre jeg :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn ca. 3 kg!

Skrevet

Jeg er 21+4 og har gått opp ca. 1,5 kg.

Har litt for mange kg i utgangspunktet (omtrent 9 kg mer enn hva jeg selv ser på som idealvekten) så glad jeg ikke har gått opp så mye, la på meg 25 kg forrige svangerskap, så glad det så langt ser ut til å bli endel mindre denne gangen :)

Skrevet

Jeg er 22 +0 idag, har gått opp ca 3,5 kilo fra startvekten. Men, det er nok litt mer, for gikk ned et par kilo i de første månedene.

Skrevet

Er 23+1 og vekta står stille på +1,5 kg fra startvekta, men skal vel bli mye mer etterhvert tenker jeg...

Skrevet

Har ikke gått opp, men ned 5 kg. Men har altfor mange fra før, så det er bare bra. :-)

Skrevet

Jeg er 19+4 og har fått 5 kg på kroppen...

Skrevet

Gått opp 5,5 kg når jeg var halveis..

Skrevet

aaargh... Hva skjer med meg då??? Dere har jo ikke gått opp noe. jeg har gått opp 10 kg no. er i uke 23. Er 1.74 m høy og 71 kg.... er jeg smell feit då???? åh nå får eg helt hetta.... gikk bare opp 13 kg med gutten min. no er det jenten som kommer.har hørt at man gjerne legger på seg mer andre gang men HALLO??? no ble eg skikkelig deppa her:(

Skrevet

Jeg er 26 uker, og har gått opp nesten 6 kilo.

Skrevet

Jeg er knapt 160 og veier nå 68 kg, så tror ikke du skal være så bekymret ;) Før jeg ble gravid denne gangen veide jeg 67. Forrige svangerskap startet jeg på 58 og endte på 83!!! Har stort sett veid gjennomsnittlig 62 i årene etter, men veide litt ekstra nå før jeg ble gravid (jul og slikt). og nå altså kun lagt på meg 1,5 kg i uke 22.

Skrevet

i uke 20 hadde jeg gått opp 11 kilo... nå er jeg i uke 23 og veier enda 3 kilo til, så, 14 kilo i uke 23, er d jeg har gått opp,,,håper vekta stangerer seg snarest..begynner å bli tung nå09

Skrevet

Har gått opp fra 52 til 66 kilo nå...ser ut som en krysning av afrodite og bompibjørn..mesteparten har lagt seg på hofter, rumpe og selvfølgelig mage...

Skrevet

Har gått opp fra 52 til 66 kilo nå...er bare 158 cm, så ser ut som en krysning av afrodite og bompibjørn..mesteparten har lagt seg på hofter, rumpe og selvfølgelig mage...

er i uke 23

Skrevet

Jeg er 19 uker og ha fortsatt ikke kommet meg opp i den vekten jeg hadde FØR jeg ble gravid :-S (har hyperemesis)

Sist på denne tiden hadde jeg vel gått opp 8 kg kanskje..

Skrevet

Er straks i uke 19 og har gått opp 5-6 kg.

Skrevet

Er i uke 22 og har gått opp 4 kg. "Schmock på magen", som mannen sa ;-)

Skrevet

20 uker, og har gått opp et halvt kilo fra startvekt på 52 kg.. Men kiloen kommer nok snart:) hehe..

Skrevet

lillemy:

Håper at du går jevnlig til kontroll, da jeg synes du har gått opp lite til å være halvgått i sv.skapet, og veie så pass lite i utgangspunktet,

Ikke for å uroe deg, men det er faktisk riktig og viktig at du går opp i vekt da du ikke har noe annet å "ta av." Bare barnet ditt veier ca 400 g, vekten på livmoren er økt og i tillegg vil jeg tro at du merker økt brystomfang og blodmengde.

Skrevet

Jeg er 21+5 og har gått opp ca. 4 kg. De siste to kiloene kom de siste par ukene...

Skrevet

Jeg er 23 + 4 og har gått opp 2,5 kg.

Ser mange her stresser med at de har gått opp mye. Men det er stort sett de som veide lite i utgangspunktet? Jeg hadde BMI på nesten 25 da jeg ble gravid, så da er det jo naturlig at jeg ikke har gått opp så mye enda.

Husk at det er helt naturlig å legge på seg når man er gravid! Jeg regner med å legge på meg minst 10 kg til!

Skrevet

Jeg er 23 uker, og har foreløpig lagt på meg 5,5 kg :)

Med unge nr 1, så la jeg på meg ca 11 kg (egentlig noen kg ekstra, men gikk ned flere kg siste mnd..), med unge nr 2 så var det vel ca 13-14 kg.

Så jeg regner med at kg mine kommer til å skyte fart fremover.. ;)

Skrevet

Jeg er 20 uker og har gått opp ca 6 kg. Synes det er helt greit. Sist gang gikk jeg opp 12 kg på hele svangerskapet. Det resulterte i at jeg var tilbake på normalvekt 11 dager etter fødselen og hadde ingenting ammefett..kom meg aldri opp igjen. Var fremdeles 5 kg under normalvekt når jeg ble gravid denne gangen.

Skrevet

Er 22+1 og har gått opp 4kg til nå. Kommer nok mer rasende etterhvert tenker jeg:) Fått beskjed av jordmor om at jeg kommer nok til å være i øvre sjiktet av hva man legger på seg, siden jeg veide lite i utgangspunktet... Det var jo en hyggelig beskjed å få.. Jaja, får ta det som kommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...