Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Ailo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et guttenavn. Jeg syns det er så fint, men er redd det blir altfor samisk her vi bor... også passer det ikke så veldig kjempegodt til eldstejenta, hun har ikke like samisk klang i sitt navn, selv om det er veldig vanlig i Finnmark.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmmm....syns det høres ut som aioli, og det er jo noe matgreier:-O

Så var ikke helt min smak;-)

Skrevet

Synes det er et kjempefint navn, eneste jeg vet om er Ailo Gaup, og det finns vel verre personer å bli assosiert med. =)

Skrevet

Vanskelig å svare uten å virke rasistisk. Jeg synes Ailo er nydelig, men ville ikke brukt det selv siden det er et samisk navn.

Skrevet

jeg kjenner en Ailo :) Og ingen av soestrene hans har navn med samisk klang :)

Syns det er kjempe koselig navn jeg :)

Skrevet

synes det er kjempe fint, kjenner to stykker som heter det, og begge passer veldig godt til det navnet... men tenker jo automatisk ailo gaup da =)

Synes ikke at det gjør noe at det er samisk, eller at søsterens navn ikke er det

Skrevet

Kanontøft!

Skrevet

slå til, mener nå jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke det er fint, men det er ikke fordi det er samisk. Jeg liker både Nils og Mattis...

Skrevet

uttaler man det ailo eller aiiilo?

hvis det er aiiilo så minner det meg nesten litt om spansk =)

Skrevet

Helt ok om gutten er samisk. Du vet ; Ailo Gaup.

Skrevet

hehe..skulle akkurat til å skrive det:p minner meg om noen som har stavet aioli feil..

Gjest kalinikta
Skrevet

Ailo Gaup er jo en tøffing:) Jeg syns det er et fint og uvanlig navn, samisk kommer du nok ikke bort fra at det er, men gjør det noe? Hva betyr det? Har garantert en betydning.

Skrevet

Jeg synes Ailo er kjempefint :-)

Hvis du/dere liker navnet, så gå for det. Det viktigste er jo at dere liker navnet, ikke hva vi andre på DiB mener.

Lykke til med navnevalget :-)

Skrevet

Ailo er et samisk guttenavn og er IKKE vanlig blant "nordmenn"/ikke-samer i Finnmark. Blant samer er det et vanlig navn. Synes Ailo er et fint navn, men føler dette er et navn som tilhører det samiske. Men det er hva jeg føler ;)

Men liker du det veldig godt, så gå for det navnet :) Det er veldig vakkert!

Skrevet

Jeg tenkte heller ikke samisk, men hunde navn, ei venninne har nemlig Ailo og Mailo. men som sagt dere velger selv og ikke hør på andres meninger da er dere like langt:) LYkke til med navne valg:)

Skrevet

Tenkte på hvitlök majones med en gang jeg leste det Ailioli eller hvordan det nå skrives.

Om du eller mannen er samiske så skjönner jeg at dere vil velge ett navn som er samisk ,- ellers er jeg litt undrende til navnvalget.

Men jeg skal ikke rope for höyt for dattern vår har ett gresk navn uten at noen av oss er grekere .... nermeste vi kommer er att jeg er 1- 4 del spansk ha ha h a

Skrevet

I like it:)

Datteren min bærer forøvrig den feminine varianten av navnet, men hun er halvveis same da.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ailo er KJEMPEFINT! Minner meg om Ailo Gaup...og det er jo ingen dum ting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...