Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste hatt mye kynnere, hvis jeg går eller bøyer meg spesielt...men de kommer når jeg sitter i ro også og våkner av dem på natta for da føles de vonde og må gjerne en tur på do da:)

har tidligere vert plaget med dem men da pga UVI, men vet det ikke er det nå for jeg var på kontrol for 2 dager siden.

er i 35+2 ul term og 36+1 min mens term...

har gjenngang med for tidig fødsel i familien så begynner å lure hva som skjer her.....flere som har det slik? (:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også tidvis masse kynnere. De er sjelden veldig vonde, men jeg kan kjenne at de på en måte presser babyen nedover, og det gjør vondt!! Har masse vond nedpress når jeg går, kynnerne kommer gjerne mens jeg står stille eller når jeg setter meg rolig ned. Eller hvis jeg må tisse, da er det ekstra ille.

Merker også at det kommer mer kynnere om jeg har gått mye en dag/dagen før, så det har tydeligvis en sammenheng. Jeg er 35 uker i dag, og dette begynte for halvannen uke siden omtrent.

Tenker at det bare er modning og at det skal være sånn, men godt er det ikke... :)

Skrevet

er sikkert det det er...snakket med jordmor om det hun sa det var bra og ha mye kynnere, men er jo ikke behagelig akkurat og skulle gå sånn frem til term... har sammme UL term dato som meg du..haha:)

Skrevet

Hadde som dere ikke kynnere før på slutten i første svangerskap. Nå har jeg vært så heldig å ha ekstremt mye av det allerede fra første trimester. Om jeg sitter, går, står eller ligger spiller ingen rolle, de kommer når de vil. Sist uke kom de med 3-4 minutters mellomrom, så da måtte jeg ned på føden og få en tablett for å roe det ned.

Men kynnere i seg selv er ikke farlig, helt normalt, og når dere ikke har fått dem før nå så kan de sikkert settes i forbindelse med modning. Det er jo muskler som trener.

For noen hjelper det forresten å legge seg ned når de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...