Lurvehette Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Hvem her har forsikret barna sine, og hvor mange barn? Og hvilket selskap? Selv har vi to som er forsikret i Gjensidige. Nummer tre blir også det, så snart h?n er født!
husmus &2 Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har vurdert det! Vi er ikke forsikret selv en gang, men nå bør vi vel begynne å ta sånne ting seriøst. Forsikringen er ikke akkurat dyr så kommer nok til å ta det gjennom Gjensidige. Det er der vi har andre forsikringer.
Hilde_85 Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Vi har forsikret lillemann til sambo. Og skal forsikre vår nye lillemann når han er 3 mnd, før det går han på min forsikring!
Hilde_85 Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Glemte jo helt å si hvor Vi er forsikret gjennom TrygVesta
yvonne82 Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har forsikret datteren min på snart 1 år i Vesta. Kjempe fine avtaler der. Full forsikring som dekker det meste, ble ca 1000kr i året.
babyfrøken *mamma* Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Heisann jenter (",) Det er kun 4 forsikringsselskap som tilbyr fullgode forsikringer til barn; det er Sparebank1, Gjensidige, If og Storebrand (med de har veldig mange unntak!) Er så viktig at dere sjekker at forsikringen gjelder både ved ulykke OG sykdom...mange som bare dekker ulykke, men det er etter sykdom barn oftest blir uføre etc. Jobber med dette, er litt kjepphest for meg dette med personforikringer altså ;o) Tips: Les siste utgave av Dine Penger, veldig bra test av barneforsikringer.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 TrygVesta sin forsikring har blitt kåret til best i test, jeg kan anbefale den -Forsikringen dekker medisinsk invaliditet både ved sykdom og ulykke -Forsikringen gjelder helt til barnet ditt er fylt 26 år Det kan også være lurt å tegne en ekstra forsikring som gir økonomisk førstehjelp ved utvalgte sykdommer som kreft.
babyfrøken *mamma* Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Nettopp derfor den ikke er god nok! (lurer veldig på hvilken best i test den har fått....den er ikke anerkjent innad i bank- og forsikringsbransjen iallefall..) Fordi den dekker kun medisinsk invaliditet (har ingenting med arbeidsdyktighet eller ikke å gjøre) ved sykdom og ulykke, dette har ingenitng med arbeidsuførhet å gjøre. -det viktigste er å finne en barneforsikring som dekker barnet deres dersom det blir ufør; altså arbeidsudyktig. Sier dette kun for å være behjelpelig, forsikring er veldig vanskelig for "den vanlige mann i gata".. Det er lett å tro at en har bedre forsikringer enn det man i realiteten har.
Vi har tre mirakler! Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Dersom du er medlem i utdanningsforbundet får du den aller beste forsikringen gjennom TrygVesta. Jeg har sjekket med alle. Til nå har vi hatt barneforsikring i gjensidige, men den kan ikke måle seg med den vi nå tegner gjennom Utdanningsforbundet! VIktig at forsikringen ikke bare dekker ulykke, men også sykdom! Lykke til i jungelen
Hilde_85 Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 babyfrøken, det du sier stemmer hvertfall ikke med det som står i vår avtale Blir barnet uføre blir det utbetalt penger, om det er av sykdom eller ulykke har ingen ting å si. Vi byttet fra IF til TrygVesta fordi vi fikk en billigere forsikring (gjennom utdanningsforbundet) OG de hadde bedre kriterier enn det vi fikk hos IF. (Så syns jeg TrygVesta har vært mye flinkere når det kommer til kundebehandling enn det IF har vært og) Men en ting skal jeg være enig med deg i, det er kjempevanskelig det der med forsikring og hva man skal velge og hva man må være obs på!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Et barn kan tidligst få vurdert en eventuell ervervsmessig uføregrad ved fylte 18 år. Et barn som blir rammet av en sykdom eller ulykke i ung alder vil kunne tilpasse seg sin situasjon på tross av de følger sykdommen eller ulykken måtte få. Barnet kan for eksempel tilpasse valg av utdannelse og yrke slik at vedkommende vil være helt arbeidsfør når det når yrkesaktiv alder, til tross for at vedkommende har et annet utgangspunkt enn barn som ikke har blitt rammet av sykdom eller ulykke. -------------------- Derfor er ikke uførhet inkludert i TrygVestas barneforsikring. Vil igjen understreke at det kan være vel så viktig å ha en forsikring som gir kontantutbetaling ved kritisk sykdom som kreft, ms, etc. -og til deg som lurte på hvorfor TrygVesta sin forsikring kom ut som best i test så var det bla. fordi de også forsikrer barn som har sykdommer som downs som andre selskaper ikke vil forsikre.
Lurvehette Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2008 Ville ikke stolt på If. De er ikke til å stole på generelt, har jeg hørt. Tror nok Gjensidige er de beste, når alt kommer til alt...
mamman til juliprinsesse Skrevet 10. juni 2008 #13 Skrevet 10. juni 2008 Slenger meg på her jeg, har vært inne og sett på testen på Dine penger og må si jeg ble nesten mer forvirret jeg... trudde ikke det skulle være SÅ vanskelig dette her... I følge dine penger sån jeg kan se det har jo de markert hva som er bra i de ulike selskapene og if som noen her mener er av de 4 beste den har kun 1 kolonne for hva som er bra. I følge den testen kommer Gjensidige best ut, det er også den dyreste og nr 2 er Ace Europe? Men jeg reagerer på at gjensidige Ikke har utbetaling ved viss alvorlige sykdommer. er ikke det er fordel å ha?Det har jo nesten alle de andre selskapene. Så for å være ærlig er vi skikkelig ute på jordet her altså på hva vi skal gå for og ikke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå