Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Noen som har gode tips for å øke melkeproduksjonen? Ligger han til veldig ofte, men han får ikke i seg nok mat. Roet seg ikke etter at eg hadde ammet han, og prøvde å gi han litt mme. Det for ned 90 ml på høykant! Og da har eg ammet han hver time siden kl 07.00 i dag.Han er 8 uker. Har hørt at havregryn kan gjøre susen, noen som har erfaringer med det?
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Du må bare prøve å gi han "hele" tiden. Husker jeg satt inne enkelte dager og kun ammet... Drikk mye - det er særdeles viktig nå som du svetter og det er varmt.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 HI her. Har prøvd å pumpe meg nå mens han sover etter mme. Har pumpet meg 3 ganger og har bare fått 40 ml til sammen!! Uff, ikke rart han er sulten. Drikker ganske mye, så tror ikke det er det heller. Men er litt verre med spisingen. Rekker knapt nok å spise pga misfornøyd baby som trenger mat og trøst hele tiden. Har spist ca 3 ganger for dagen de siste 4 dagene, hvis det i det hele tatt blir så mye engang
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Kanskje du bare må innse at du ikke har nok? Husk på at nå som det er så varmt blir han tørst også, så det ekstra viktig at han får i seg nok melk. Det er ikke i alle tilfeller at det hjelper å legge barnet til puppen oftere heller. Ikke alle får økt melkeproduksjon av det. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Meg over her igjen... Jeg skjønner det er stritt nå, men prøv å gi han så mye han vil, og evnt spe på med mme hvis du føler at mm vikrelig ikke strekker til. Ikke gøy med en gråtende og utsultet baby heller... 40 ml er ganske bra å få ut når du pumper selv. Barnet får som regel ut mer når han dier, enn du klarer å få ut når du pumper. Husker jeg var helt fortvilet selv, fordi jeg ofte ikke klarte å presse ut mer enn 30-40 ml, det virket jo så lite. Men allikevel fikk ungene etterhvert nok, selv om disse økedagene er fæle!!!!
KaMa Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 ..og hvis jeg ikke husker feil så var det noe med en nesespray..? Egentlig kan jeg ikke si så mye siden jeg alltid hadde nok melk, men jeg bøttet ned på ammete og var veldig fokusert på å være rolig og harmonisk under amming. Aner ikke om det hadde noe særlig å si, eller om jeg rett og slett hadde mye melk..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Hi her igjen. Blir helt fortvilet her nå. Har ventet 1,5 time siden sist og bare fått ut 20 ml Har aldri hatt mye melk, trolig pga veldig lav blodprosent etter fødselen og keisersnitt mente de på sykehuset. Men gutten har stort sett vært fornøyd frem til nå. Tidligere gikk det 3 timer mellom hver amming omtrent på klokken, så rekner med at han fikk nok da. Men nå må eg ut med puppen stort sett hele tiden. Når eg har pumpet tidligere pga såre brystvorter har eg lett fått ut 60-80 ml. Har lagt med han i sengen når eg har ammet for å slappe mest mulig av. Det med nesespray, er ikke det for utdrivningen, men ikke å øke mengden?
KaMa Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Jo, det er mulig det.. Men når du pumper så får du ikke ut så mye som han får når han dier, så kanskje du ikke skal henge deg opp i mengden du pumper...? Har du prøvd morsmelkerstatning? Om ikke annet så kan det gjøre sitt til at du ikke er så fortvilet og dermed slapper mer av, og melken kommer fortere..? Fint å finne gode ammesituasjoner, som f.eks å ligge i senga, men med å slappe av så tenkte jeg mer i retning å ikke være bekymret for mengden melk osv. (Lettere sagt enn gjort ja..) Hvor lenge har dere holdt på med økedøgn da? Jeg vet det er utrolig slitsomt mens det står på.. Du må vel egentlig bare innstille deg på å sitte med puppen ute så ofte og lenge som det tar.. Og det er jo naturlig at du ikke har mye melk når du ammer ofte. Aner ikke om jeg bare legger steiner til byrden her, men jeg føler virkelig med deg. Det er ikke noen artig situasjon..
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 HI her. Gav mme en del når vi hadde kommet hjem fra sykehuset pga lite melk. Så har måttet bite i det sure eplet i dag og gitt han mme noen ganger. Er 4 døgnet nå med økedager. Skal vente nå med å pumpe meg til kl 22.00 og se om det ikke rekker å fylle seg litt mer opp da
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 vil anbefale deg å ta kontakt med ammehjelpen, eller hvis du har en barsel poliklinikk tilgjenegjengelig. da får du hjelp av faglig opptaterte folk. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå