Gå til innhold

Brystreduksjon/løft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hatt store pupper i forhold til resten av kroppen, og bruker normalt str. 70E-70F. Etter litt opp og ned i vekt er de også blitt litt slappe, og har nå i graviditeten vokst veeeeldig mye mer. Og har såååå lyst å løfte dem, og samtidig utføre en reduksjon. Fordi:

1. Trener masse, og er ubehagelig å jogge, trene step osv, for finner ikke gode nok bh'er som gir støtte og hold nok.

2. Får vondt i skuldre og nakke, spesielt nå som de er blitt tyngre enn de pleier være. Ikke smertefullt, men ubehagelig og plagsomt.

3. Klær....drømmer om å kunne bruke stroppeløse bh'er, trekantbikinier, ha singleter og kjoler med tynne stropper, kjøpe skjorter og gensre i rett størrelse uten at de spriker noe voldsomt over brystet.

4.....og har lyst til å kunne se meg i speilet og tenkte: oh yeah:)

En stor c-cup hadde vært ideellt. Noen som har fått utført et slikt inngrep? Når man skal løfte og redusere samtidig, må man da samtidig legge inn silikon? Bør jeg vente til jeg har fått de barna jeg skal ha?

Hadde vært supert med råd fra andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..

Jeg har ikke utført noe sånt selv, men kommer nok til å ihvertfall vurdere det senere i livet. Jeg vet ikke om man må legge inn silikon når man reduserer og løfter, men jeg håper at man ikke behøver det..!

Jeg ville ha rådet deg til å vente med operasjonen til du har fått de barna du skal ha. En brystreduksjon kan komme til å umuliggjøre amming av eventuelle barn man får etter reduksjonen, fordi mange melkeganger blir kuttet av/skåret bort.

Dersom du får helsemessige plager pga størrelsen på brystene dine, kan du få operasjonen dekket. Selv bruker jeg D-cup og får såkalte Thorakale smerter i skuldrene pga størrelsen. Jeg er også mye stiv i nakke og skuldre, så jeg håper at også jeg kan få dekket denne operasjonen etter hvert. Regner ikke med at de vil bli mindre etter en ammerunde eller tre...

Skrevet

Jeg har gjort dette.

1. Du bør få de barnen du skal ha først

2. Du må ikke ha silikon i brystene, det har ikke jeg ;o))

Jeg gikk fra en 85 DD-E, til en liten 85 C

Skrevet

Feil 90 DD-E var det.

Skrevet

Jeg utførte dette 16 mai ifjor. Jeg hadde størrelse 85G og har nå stor C til D-cup. Jeg har blitt gravid i ettertid, så volumet har økt litt nå. For min del fungerte ikke amming med mine to, pga altfor store bryster. Barna fikk ikke skikkelig grep om brystet og det endte med sår, blod, snørr og tårer. Derfor valgte jeg å utføre på tross av at jeg visste jeg ville ha flere barn.

Jeg var før operasjon plaget med store smerter i nakke og rygg. Disse har jeg ikke kjent noe av siden før jeg ble lagt inn til operasjon. Jeg fikk henvisning til Aleris Helse i Oslo gjennom fastlegen, og betalte kun en egenandel på under 400 kr. Jeg er stålende fornøyd med resultatet. Jeg har fått runde, faste bryser som sitter der de skal. Området rundt brystvortene er også forminsket fra tidligere og jeg har for første gang et definert område. Og ikke minst, for første gang klarer jeg faktisk å gå uten bh! :D

Jeg fikk store bryser veldig tidlig og det ligger i familien. I en alder av 15 år, hadde jeg DD-cup og var igrunn ikke store jenta. Ta en snakk med fastlegen din og få en henvisning. Da får du det mest sannsynlig dekket. MEN hvis du får avslag, så ikke gi deg. Oppsøk flere steder. Noen kirurger er veldig vanskelige på slik. Både jeg og en vennine fikk avslag på operasjon først, før vi kom til Dr. Jan Frøyen på Aleris Helse. En fantastisk kirurg!

Lykke til :D

Skrevet

Hei Lurer på det samme som deg, HI. Jeg har 80E, og er veldig plaget med vondt i skuldre, rygg osv. Jeg ble rådet av fastlegen til å vente til jeg er ferdig med barn. Jeg venter nå nr 3, og har planer om å søke om operasjon når jeg er ferdig med å amme han. En kollega på jobben gjorde dette etter sitt første og siste barn (hun var så gammel at hun ikke ville ha flere enn en), og hun er superfornøyd. Gikk ned fra en 90G til en 90C, og ser riktig fin ut nå, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...