Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har de små glede av å bli lest bøker for og kan følge med på bildene? Jeg mener nå de helt enkle bøkene, men nesten kun bilder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår tulle har hatt glede av de siden hun var nett over en mnd( da hun begynte å vere mer våken og følge litt mer med, var da en svart-hvit-rød bok med gode kontraster) nå er hun 7 mnd og eeelsker å "lese" bok=) smiiler fra øre til øre bare hun ser bøker og blad og ler og fyder seg av den sprett-opp-boken vi har kjøpt henne=) Så bare begynn=)

Skrevet

Må legge til at den første boken bare hadde bilder og hun lå og studerte den så godt hun kunne( ikke mye de små klarer de er så små) =)

Skrevet

jeg leser for snuppa hver dag, har gjort det siden hun var to mnd og kunne følge med. Nå smiler hun og tar på boka, glaner lenge på bildet etc. Legger henne på magen og legger meg ved siden av henne og leser. det motiverer henne til å holde hodet oppe.

kjøp gjerne bøker med enkle fargekontraster. Sterke farger. Og vers med rim. de elsker stemmen din og særlig den melodiøse stemmen man får når man leser rim...

kos dere, det er så utrolig koselig:)

Skrevet

Har prøvd men han er bare opptatt av å få puttet den i munnen.....

Skrevet

ja, men det er jo nettoopp det han skal:) Da undersøker han boka og kjenner på den. Hvordan den kjennes i hånden, så lærer han å gripe etter ting, kjenne, lukte, smake. Det er ikke mer som skal til i begynnelsen. Jeg fortsetter å lese selv om hun spiser og herjer, for jeg vet hun hører på stemmen min:)

Skrevet

Ja du har kanskje rett :-)

Er bare litt frustrert over at ALT skal spises.... hehe

Skrevet

det er jo sånn de er :) du kan ikke være frustrert over det, helller glad for at han nyskjerrig! det er tegn på god intelligens..

Skrevet

Den største sansen for de små er det å smake på.

Her har vi lest siden hun var -tja- 1,5mnd sann ca.

Hun elsker bøker!!

Er 8mnd og på farten hele tiden. Men når jeg tar henne på fanget med en bok sitter hun som et lys.

Vi meldte oss inn i Go`boken. Der fikk vi en bok som heter "SE" i velkomstpakken. Den er faktisk en favoritt enda :)

Hele boken rimer og har bilder av babyansikter. Så har vi et par sprettoppbøker som hun elsker. Samt bøker som lager lyd.

Hvis du vurderer å melde deg inn i Go`boken eller er det, vil jeg bare si til deg at de er flinke på kjøpepress!! De skriver at "dette er den rette boken for barnet i akkurat den alderen" og "denne bokpakken vil fremme barnet til å ....." Samt at de sender ut slike blader hvor det står at barnet må ha den og den boken for å .....

Det er ikke like viktig som de får det til å virke!! De må ikke ha akkurat den boken. Som til slutt blir alle. Du kan avbestille med god samvittighet. Du tar ikke fra barnet ditt muligheten til å lære og skjønne bare fordi h*n ikke får akkurat den bokpakken!!

Ellers må jeg vell legge til at jeg er fornøyd med bøkene de gir ut. Enda bedre ble det da jeg oppdaget at de fleste bokhandlere selger bøkene deres også! Vi er medlem, men foretrekker stort sett bokhandelen. Da får vi se, velge, titte på og slipper å betale porto :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...