Gå til innhold

Grunn til sykemelding? Eller bare syter jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er første gangs, å synes det er veldig vanskli å vite hva som er normal av smerter å plager, som jeg må forvente å bare leve med?

Er i uke 25nå. Hele svangerskapet har gått knirkefritt frem til nå. Har ikke vært borte fra jobb en enste dag! Stilt opp som alltid med overtid og ekstravakter (er typen som har vanskli for å si nei:o)

MEN de siste 2-3 uken har sitvasjonen begynt å forandre seg.

Jobbet over 50 timer overtid i mai, så at jeg er veldig sliten og har null overskudd er vel ikke så rart! Men i tillegg til dette har jeg nå konstante smerter i korsryggen og veldig vondt i den ene hoften min. Kan nesten ikke gå i trapper eller oppoverbakker. Når jeg blir litt stressa eller får høyere puls merker jeg også lettere nedpress og har en del kynnere. Er dette noe jeg bare skal leve med de siste mnd, eller burde jeg bli sykemeldt?

Det går jo på et vis greit liksom. Selv om huset mitt ikke ser ut og jeg ikke har noe overskudd når jeg kommer hjem fra jobb, men jeg fungerer jo i jobben min. Men vil jo ikke bli værre heller!!!!!

Synes dette er vanskli!

Noen synspunkter eller råd?Vær så snill. Skal på kontroll om en knapp uke.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å kutte ut overtiden? 50 timer på 1mnd høres mye ut. Kanskje overskuddet kommer tilbake. Du kan også sjekke ut om det er mulig å få litt mindre stressende arbeid - kanskje du kan skifte litt arbeidsoppgaver de siste månedene. Du kan jo teste det en uke og snakke med legen om det hvis du ikke blir bedre.

Skrevet

Jeg vet ikke det er du som nesten på kjenne på kroppen din hva du orker. Jeg ville iallfall ikke tatt på meg noe ekstra av jobbing nå, jeg gjør heller ikke det. Og jeg tar og de jeg jobber med får ta hensyn til meg i løpet av arbeidsdagen, for jeg ønsker å være i jobb så lenge som mulig.

Med nr 2 klarte jeg også å tilrettelegge arbeidsdagen min slik at jeg kunne jobbe på tross av bekkenløsning. Men jeg må legge til at jeg er en person som tåler mye hihi.

Skrevet

Jeg er aldri borte fra jobb!!! Så liker ikke dette i det hele tatt. Har gitt bekjed om at jeg ikke kan jobbe mer enn 100% og dette blir det tatt hensyn til.

Men jeg jobber som Personlig trener og aerobic instruktør, så å tilrette legge arbeidsdagen lar seg rett og slett ikke gjøre! Enten så må jeg gjøre jobben min, ellers så må jeg la vær!!!

Skrevet

Da må du nesten snakke med legen din, kan hende det kan være mulig å jobbe en mindre prosent og være sykemeldt litt også;-) 50/50?

Skrevet

Hva med gradert sykemelding? Du kan jo jobbe 50% og sykemelde deg 50%. Jeg hadde også sterke smerter i hofta og ryggen min, har redusert og nå går det mye bedre. Du skal vel ikke slite deg helt ut heller....Ingen som takker deg senere allikevel!Og hvis du får bekkenløsning som verst, blir du liggende rett ut. Og det er vel ingen noen som ønsker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...