Gå til innhold

Modnings og igangsetting akupunktur, hvordan var formen etter behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært og fått første behandling for 2 timer siden, og nå er jeg kjempe kvalm!!

Litt rar i magen også, men ikke så mye unormalt :)

Han jeg var hos er veldig flink, og ifølge han, så driver ikke han med modning akupunktur, men igangsettings akupunktur.

Han er veldig påstandig når han sier at jeg trenger maks 2 behandlinger, og jeg håper og tror han har rett :)

Hvordan var formen deres etter behandling og hvor mangen behandlinger trengte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt modningsakupunktur, og er usikker på om hun satte modningsakupunktur på meg de siste par gangene da jeg gikk over termin.

Uansett har jeg aldri følt meg dårlig etter behandling.

Jeg opplevde èn gang at hun stimulerte med en av nålene, og det gjorde ganske vondt, like etterpå ble jeg veldig svimmel. Dette skjedde mens jeg fortsatt lå på benken, så jeg var ikke på bena før en halvtime etterpå, og da var jeg helt fin igjen.

Men det kan jo hende at igangsettingsakupunktur kan forårsake kvalme og uvelhet. Det er mange som blir veldig "uggen" når fødselen nærmer seg.

Skrevet

Takker for svar Tommelise :)

Jeg er sikkelig kvalm, så jeg håper han har klart å få igang noe da...men det er vel for mye å håpe på.

Flere som har prøvd?

Skrevet

Jeg tar modnings akupunktur en gang i uka, har ikke blitt kvalm, men har hatt murring i magen og tak i ryggen er i uke 37+3 i dag så jeg håper at dette skal sette litt fortgang i fødsel. Men hun jeg går til sier at det ikke går an å starte en fødsel med akupuntur, men bare modne..... kroppen må selv starte det hele!!!! noen andre som har hørt dette ???

Skrevet

Jeg har gått til modning siden uke 35, og jm har prøvd å sette i gang fødselen (tror jeg ihvertfall) de 4 siste gangene, uten helle. Hvor går du Carmens mamma? O hvor setter han nålene? Min jm har jobbet mye med å trekke babyen ned fordi han en god stund lå på skrå, og ligget gangske høyt i bekkenet siden han la seg riktig. Han har kommet mye lenger ned men ikke nok til å presse livmorhalsen til å åpne seg fra innsiden, kun den nederste delen, selv om jeg er veldig moden. Jeg har aldri følt meg kvalm eller uvel etter behandling, men kan bli sliten etterpå fordi jeg må ligge litt på ryggen og da får jeg blodtrykksfall...

Skrevet

Takker for svar:)

Jeg bor på vestlandet så går til en der.

Han sette 2 nåler i korsryggen og stimulerte med en vibrator lignende maskin...

Så satte han 4 nåler i hver fot, den ene nåla i lilletåa og den var utroling vond.

De andre nålene er jeg ikke sikker på hvor han satte, jeg var så opptatt av at det skulle skje noe for babyen ble kjempeurolig i magen :)

Og så tok han en laser som brant meg mellom ringfingen og langfingen på høyre hånda.

Har ikke skjedd så mye, men har fått sterkere kynnere som tar litt tak liksom...og mye mer stikninger ned i underlivet.

Så håper det skal skjen noe, hvis ikke har jeg neste time på mandag :)

Babyen min har nesten festet seg.

Hvor har dere fått nåler?

Skrevet

Jeg fikk nåler ved negleroten på begge lilletærne, oppå vristen mellom stortå og tåen ved siden av + 2-3 flere steder oppå vristen på føttene.

Dernest fikk jeg 1 nål på innsiden av hver ankel, og et par nåler i hver legg, èn i magen foran, 5-6 i korsryggen, 1 nål på hver håned mellom tommel og pekefinger + 1 nål midt oppå hodet. Første gangen fikk jeg også en i pannen, men ikke senere.

Skrevet

Det var mangen nåler det... :)

Har du fått det hver gang og ikke noe skjedd enda? Hvor mangen ganger har du gått og hvor lenge?

Jeg har hatt sterke kynnere i dag og jeg tror jeg lekker fostervann, veldig vått renende veske i trusa (sorry ekle detaljer) og når jeg sitter i lenestolen nå, så er det akkurat som om jeg kjenner at noe renner/drypper bakover....

Håper det er vannet som går, men vil ikke ringe føden enda...orker ikke reise dit å sjekke før jeg er HELT sikker :) (Har 1.5 time til sykhus...)

Skrevet

Hvor langt er du på vei forresten? Jeg har ikke fått satt igangsettelses akupunktur (litt for tidlig for det enda),men har satt modnings akupunktur.. følt meg litt uvel 2 av gangene,men det har vært der og da liksom.

Og hvor bor du egentlig? hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...