Gå til innhold

Hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer til å bli alene med Lukas 21 mnd og den som forhåpentligvis kommer i desember!

Flytter fra samboer, har visst ikke krav på bostøtte!

Hvilke andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jobber du? visst ikke har du krav på overgangstønad. Det har du også visst du ikke jobber mere enn en viss prosent..litt usikker..50% så fpr du iallefall litt overgangstønad også.

ekstra barnetrygd har du krav på. Visst du er i jobb , går skole eller er arbeidsøker har du krav på å få dekt 64% av parnepass utgiftene opp til en viss sum. men 2 unger så overstiger ikke du den summen visst de er i barnehage iallefall.

skattekl2 må du skifte til :)

Skrevet

og farsbidrag da så klart :)

Skrevet

Jobber ikke fast, går ikke over 50 % for da taper jeg resterende i dagpenger.

Er arbeidsøker.

Når kan jeg skifte til skatteklasse 2 da? Nå før jeg flytter?

Skrevet

Åhhhh, selfølgelig....TAKK :-)

Skrevet

jeg skiftet da jeg ble alene. De skulle egentlig ha adr endringa mi føsrt, men siden han flyttet midlertidig til sine foreldre og jeg ble boende i huset som var hans, så gikk det i orden.

Så mulig du må vente til du flytter.

Men det som er er at når du skifter til skattekl2 i år, så vil det gjelde for hele året :) Altså fra janar t.o.m des :)

Samme er mottsatt igjenn, jeg får nå barn med ny mann, og måtte skifte til sakttekl1. Ungen kommer ikke før aug/sept, men skattekl vil jelde hele året fra januar t.o.m des..så jeg måtte skifte i januar, da ble jeg gravid i des.

Skrevet

Gå inn på dinbaby og aleneforeldredebatten der. Der er det en link som holdes oppe angående hva slags støtte du har rett på.

Jeg har nettopp blitt alene med 2 små og høygravid og har hittil søkt:

overgangsstønad

utvidet barnetrygd (du får for et barn mer enn det du har)

småbarnstillegg

kontantstøtte (for barn mellom 1 og 3 år) som blir redusert i forholdt til hvor lenge barna går i bhg (hvis de går).

Bostøtte - snakk med husbanken hos NAV. Jeg flyttet også fra samboer, men har fått beskjed om at de støtter meg hvis jeg finner meg noe.

Fødselsstipend eller engangsstønad for den som kommer.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...