nyvending Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Hei. Jeg er gravid i uke 20. Har følt meg litt fuktig 2-3 ganger på brystvorten og i dag så jeg at det piplet litt veske fra det ene brystet. Er gravid for første gang. Er det noen som vet om dette er vanlig, bør jeg kontakte jordmor å nevne det? Kan det plutselig renne ut masse melk eller hvordan fungerer egentlig dette her???? Har ikke noe greie på dette og følte meg litt dum når jeg merket det... Må kanskje kjøpe meg et slags brystinnlegg...?
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har også merket litt væske (blank) men foreløbig bare pittelitt. Tror det er ganske vanlig at råmelk kommer tidlig i svangerskapet, har sett flere andre som har skrevet om det her inne. Jeg er forresten i uke 22 (21+4)
HokusPokus&Filiokus Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Hei Det er helt normalt det, Det kan nok ikke plutselig begynne å renne masse, men det er helt vanlig å "lekke" litt. Kan jo være greit å ha et ammeinnlegg i veska..
ChellBell - har født! Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Det har jeg aldri hørt om en gang! Så rart! Håper jeg slipper det..
Cillepille Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har pleid å lekke litt råmelk fra rundt mnd 5 på mine to andre. Så jeg har måttet bruke ammeinnlegg. Det er litt plagsomt men til gjengeld har jeg hatt utrolig mye melk til barna mine. På sykehuset tappet vi også to flasker med råmelk som de fikk til sykehuset;-)
Ønskebaby08*12 Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Dette har jeg også opplevd, godt det er flere enn meg :-) Jeg er førstegangs, 22+0. Brystvortene mine er så inmari såre for tiden, måtte studere de litt for noen dager siden, og da jeg tok på dem piplet det fram væske, litt gråhvit i farge. Det var ikke så mye, men nok til at jeg ble våt på fingrene, syns det var litt ekkelt. Har "lekket" et par dager, syns det er litt ekkelt, foreløbig. Bør vel igrunn venne meg til det, det blir vel mer etterhvert :-9
nyvending Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 Tusen takk for svar :-) Hadde ikke lyst til å begynne å "lekke" så tidlig nei, men da slår jeg meg til ro med at dette er normalt. Er jo bra hvis dette er et tegn på at det blir nok melk til baret, så da er det kanskje en god ting :-) Men, nok et dumt spørsmål: Disse ammeinnleggene, er det sånn man kjøper på daglivarebutikk? Sånne flate runde bommuls-pads? Kanskje de samme som jeg bruker til å fjerne sminke med... Eller er det noe en må kjøpe på apotek eller?
Cillepille Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 De står sammen med bleiene i matbutikken tror jeg sist jeg brukte, og det er nå 8 år siden sønnen min ble født hehe. Firkanta esker står ammeinnlegg på de.
0908 Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har lekket litt melk av og til fra uke 20, men det er så lite at jeg heller vasker BHene mine ofte enn å bruke noe slags innlegg. Kan gå mange dager mellom hver gang, og det er bare sånn at jeg oppdager d fordi d er en flekk i BHen. Syntes d var litt kjipt første gang d kom, men nå føles d ikke som noen stor ting lenger. Litt fascinerende at kroppen er så tidlig ute med ting, da :-)
PrincessElisabeth Skrevet 8. juni 2008 #10 Skrevet 8. juni 2008 hei du. Jeg er nå gravid for andre gang, og likt som forige gang så fikk jeg melk rundt uke 16. Jeg synes dette var helt flott for da jeg fikk vesla hadde jeg allerede så mye melk at hun var mett allerede rett etter hun kom ut. Nedturen var at de 3 siste ukene rant det store mengder råmelk fra brystene, men frem til dette var det ikke betydelige mengder. Ingenting unormalt ved å få melk før fødselen, men slik som mitt tilfelle blir det regnet som tidlig(men innen normalen) å få melk. Kvinner som ikke er gravide kan også få melk i brystene...morsinstinktet kobles til før vi aner det;)
MadKiss*Jente i magen* Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 her renner det litt hver dag her.. er 22+6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå