♥♥Tutta♥♥ Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Er snart 7 uker på vei. Jobber med en hjerneskadet som sitter i rullestol og trenger alt av hjelp. Blir tunge løft og lange dager både psykisk og fysisk. Er det bra for meg som gravid og jobbe så hardt i begynnelsen? Mye overtid og opptil 14 timer dagen. Føler meg utmattet, trøtt, dårlig og sliten. Når jeg er ferdig på jobb sover jeg til neste dag når jeg skal på jobb igjen. Arbeidsgiver er klar over at jeg er gravid.
Giinaღ Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 14 timer om dagen tror jeg nok er i meste laget av det som er anbefalt, ja. Hvis jeg var deg hadde jeg tatt en tur til legen for å diskutere situasjonen din. Da jeg ble gravid nå gikk jeg hos en jordmor som holdt på med akupunktur. Hun sa at man skal lytte til kroppen sin i starten. Har man ikke ork til ting, så skal man heller ikke gjøre det. For det er mye nytt som skjer i kroppen nå. Vet jo at man ikke skal løfte veldig tungt heller når man er gravid, men vet ikke NÅR det gjelder fra... tenker at det kanskje kommer noe senere, men usikker. Tipper en lege vil sykemelde deg delvis i den jobben du har nå. Lykke til!!!
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2008 Takker for svar. Skal ta det opp med legen min. 6 dager i uken med enkelte doble vakter tror jeg rett og slett jeg ikke makter nå. Ang løft så får jeg sterke smerter i magen etterpå, noe å beskymre seg for? Kanskje jeg beskymrer meg mer enn nødvendig.
Giinaღ Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Det sies at man ikke skal løfte tungt når man er gravid. Hvis du i tillegg får vondt i magen så bør du absolutt slutte med det med det samme. Synes det er litt rart de ikke sier noe når de vet du er gravid..... Ta det alvorlig, du. Er noe annet som er viktigere nå enn jobb vet du
har spire i magen min Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 enig , du blir nok delvis sykemeldt men din arbgiver skal jo tilrettelegge mer for deg?? huff hørtes veldig tungt ut. har en veldig tung jobb selv og min får man ikke tilrettelagt pga jeg jobber alene om natta, så jeg blir 100% sykemeldt nå i slutten av mnd. jeg også har fått litt magesmerter av tunge løft og da blir jeg redd...men det går over men det er ubehagelig å bli så redd. forstår deg godt. tenk på deg selv og enig: det er noe annet enn jobb som er viktig nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå