Gå til innhold

Hei, orakler, jeg trenger en konebil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet er bare at det eneste jeg vet om biler, er at de bør ha fin farge og ikke gå i stykker spesielt ofte.

Dette i motsetning til alle andre biler jeg har eid tidligere, som både har hatt grelle farger og som gjerne gikk i koma midt i rundkjøringer i rushtiden etc. (Dette har skjedd meg tre ganger, jeg måtte bare flytte fra den byen etter det.)

En røykla dessuten E6 både foran og bak, etter at eksosen OG radiatoren syntes synkront fellesselvmord var en passende måte å straffe meg på.

En valgte å begynne å brenne i fart, og døde.

Den foreløpig siste var dog litt mindre dramatisk av seg, da det eneste som skjedde i fart, var at høyre forhjul falt av.

Men nok om det.

Jeg trenger som sagt en konebil, og jeg tenker på noe à la Nissan Micra, men jeg kan ingen flere merker selv. Den må være liten, for jeg hater å lukeparkere, og den MÅ ha fem dører, og et bagasjerom som jeg (evt med litt innsats, jeg er da ikke lat heller) får trøkka en sammenlagt barnevogn nedi.

Den må dessuten være billig i drift, stort sett gå som ei klokke og nesten ikke koste noen penger. Vi snakker dessverre maks 30.000,- ellers vil jeg aldri ha råd til å reparere den dersom den blir syk.

Jeg har ca to måneder på meg å lete, evt til å vinne en mer passende kjøpesum i lotto. Og jeg tror neppe jeg vinner, for å si det slik.

Så: Kan jeg få noe for den prisen i det hele tatt, eller må jeg bare toe mine hender og gråte en skvett fordi livet er teit og barnehageplasser i helvetes gokk burde forbys?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bare å sette igang å lete på finn :)

Er på utkikk etter bil med samme kriterier som deg, men jeg har grense på 150.000, så kan nok ikke anbefale samme bilene til deg som jeg har sett på.

Gå inn på finn.no og gå på avansert søk, legg inn max-sum og kryss av for personbil og sett igang og søk.

Lykke til :)

Skrevet

Det kommer opp så mye rart på Finn, serru, og problemet er at "personbil" gjerne også ser ut som dette:

__/¨¨¨¨¨¨¨\__

Jeg vil imidlertid helst ha en som ser ut som dette:

__/¨¨¨¨¨¨\

Hvis du skjønner meg, liksom? Derfor noe à la Nissan Micra, men gjerne tips til andre typer, siden jeg ikke vet hva noen andre heter.

Og så lurer jeg på om maks 30.000 for en slik bil i det hele tatt er gjennomførbart, dersom jeg ikke skal ende opp med noe som egentlig bare er skrap under pen lakk %-)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Veit ikke hva Micra koster, men før jeg hadde bil oste jeg ofte rundt i svigermors Micra og var knallfornøyd med den - ikke minst følelsen av at om det er plass til at jeg kan stå og klø meg i rompa, vil det også være plass til at en Micra kan parkere. Nå har jeg dobbelt så stor bil og å parkere på Majorstua er en kunst. (Har lært meg kunsten, da, så jeg kan nå lukeparkere en lang bil mens jeg tørker snørr og synger Margrethe Munthe, men det anbefales ikke i varmen - muligheten for road rage er overhengende.) Micra er lettkjørt og sprek nok og snerten til det meste.

Skrevet

Jeg hadde en Honda Civic som jeg var veldig fornøyd med. Var aldri noe tull med den :)

Skrevet

Opel Corsa. Meget billig i drift. Måtte dessverre kvitte meg med min å kjøpe en jævla stasjonsvogn istedet..

Skrevet

Tipset må bli; styr unna micraene. De er stort sett enten daukjørt eller ihjelkjørt!

Toyota er et rimelig sikkert stikk, feks corolla. Driitkjedelig kjerre, men de funker og funker iallefall. (men faller dessverre også ofte inn i overnevnte kategorier, daukjørt eller ihjelkjørt)

Starlet er også et hett tips, faktisk. Merkelige småbiler:p

Utover det kan det tipses om at gamle pajeroer (da snakker vi hønngamle i den prisklassen dog) er ganske sikkert stikk, men det er ikke så lett å få kortversjonen, som faktisk er mulig å lukeparkere. (lukeparkering er forøvrig noe jeg IKKE bedriver, jeg kjører STORT dieseldrog)

Skrevet

Japansk bil er som regel god investering, som:

Nissan, Toyota, Mishubishi, Honda..

Du har jo Nissan Micra og Toyota Yaris, begge uten den digre, flate ræva.

Pajero (også kalt Montero) som Tillab nevner, er Mishubishi, og de er store! Vi har en av dem. Veit du hva, de eldre Pajeroene er generelt sett biler du sjeeeelden kommer til å få problemer med.

Så finnes jo Hyundai Atos og Getz, men de er koreanere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...