blirjegsnartmamma Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Hei! Er det noen av dere som har erfaring med dette? Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har det, i tillegg til at jeg har hatt diagnosen PCOS i 4 år.. Må si at jeg begynner å se litt svart på sjansene til å bli gravid naturlig nå..
Zabbi Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Joda, har endometriose, men håper å ha stoppet opp utviklingen i den nå som jeg er snart fullgått å fødeklar, + at jeg ble gravid før jeg fyllte 30. Fikk diagnosen for en 3-4 år siden, + tilbakeliggende livmor. Dette oppdaget vi under en gyn.undersøkelse i samband med en masse cyster jeg hadde på både livmor og eggstokker. Fikk da beskjed opm at det kunne bli veldig vanskelig å bli gravid, speciellt etter 30 års streken (ble 30 i april) men at det fantes behandling for det da... Ikke for at de er alltid så vellykket, men at noen form for hjelp er jo bedre enn inget Ble gravid av et uhell, men regner med at det var muligens en av de siste sjanserne jeg fikk, så jeg beholt babyen. Jeg og bf hadde da bare vart sammen i ca 6 mnd, så det var jo det som fikk oss til å lure litt på om hva som var rett for oss....
mimmelimm Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Hei! JEg har endometriose, jeg ble ikke gravid på vanlig måte, men på første IVF forsøk. Okei, så ble jeg ikke gravid på egen hånd, men jeg er lykkelig for at det fins andre måter, bla annet prøverør. Ikke se svart på det, det er sikker ikke likt for alle, og IVF er ikke verdens undergang, bare litt mer "greier" enn ved den naturlige måten Har du forresten undersøkt mulighetene for å bli gravid på vanlig måte? Med det mener jeg grundige undersøkelser? Jeg gjorde det og fant ut at det bare var å sette i gang med prøverør. Masse lykke til!
blirjegsnartmamma Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2008 Nei, føler at jeg ikke blir tatt helt på alvor hos legene, da jeg bare er 22 år. Har liksom masse masse tid å bli gravid på.. Sant det - men vi vil jo gjerne begynne å få barn nå da. Siden det ikke er snakk om "liv og død" er jeg også på venteliste for undersøkelser, som det virker som blir lenger og lenger. Denne syklusen er jeg kommet helt ut av tellingen på, den forrige var på 66 dager, nå var siste mens 22 februar - det blir 106 dager hvis jeg har telt riktig. Tok noen hormonprøver i mai - som viste at jeg ikke engang er i nærheten til å ha eggløsning. Det er jo mange muligheter, så det ordner seg nok tilslutt..
Miss Dynamite Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 hei. jeg ble operert for det i fjord (20år gammel) hadde slitt mye, og legene visste ikke hva det var, fram til jeg selv fant det på nettet, og joda, det viste seg at jeg hadde dette... ble operert, men det kommer jo alltid tilbake sier de... jeg ble ikke gravid, og gyn min sa at da setter de meg opp på prøverør. samme uka jeg skulle til sjekk, viste det seg at jeg hadde blitt gravid på vanlig måte... merkelig men sant!
blirjegsnartmamma Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2008 Fint med noen solskinns historier Er det vanlig at man har PCOS også?
Miss Dynamite Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 jeg vet ikke om jeg har det, men hadde masse masse cyster, store som små, og det gikk ingen vei liksom....
Vannekanne Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Min søster har endometriose (type 3??) Har forstått at det hvertfall er grader av hvor sterkt rammet du er, og søsteren min har en av de mest aggresive. Hun har fjernet en eggstokk pga cyster, samt en halv?? eggleder. Hun har bare ca 14% kjangs for å bli gravid uten hjelp. Hun prøvde prøverør flere ganger, og endelig på det fjerde eller femte forsøket gikk det. Samme hvordan man blir gravid- om det er naturlig eller prøverør! Men det er jo en veldig belastning å gå igjennom forsøk etter forsøk. Søskenbarnet mitt har også endometriose, men som et mirakel har hun fått to barn- helt naturlig. Med ca 8 års mellomrom. Så det går an! Hadde jeg vært deg hadde jeg hvertfall ikke brukt prevansjon, så sant du vet at det ikke er fare for kjønnssykdom.
blirjegsnartmamma Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2008 Ingen prevensjon her i gården nei! Produserer ikke nok østrogen selv, så fikk p-piller for å holde det litt balansert, men de har jeg jo sluttet på nå - og da går alt nedover. Men nå prøver jeg noe naturmedisin, så få vi se... Må jo være litt positiv! Vet jo det er håp og muligheter, selvom jeg ble litt trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå