Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Han er 2,5 mnd og når han er våken så skal han sitt på fanget, oppreist. Hvis han ikke får det og vi legger han eller setter han i "ligge/sitte" stilling blir han rasende, han har holdt hodet siden han var en mnd og er kjempesterk i kroppen, men det kan jo ikke være godt for ryggen hans alikevell!!?? Noen flere som har "sittebabyer"??? Eller noen gode råd?
sivilivikivi Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Hei på deg. Datteren min var akkurat sånn når hun var så liten.Hun ville bare sitte oppe eller hoppe.Hun var ganske sterk i kroppen. har ikke noen gode råd til deg.Lykke til
2hærligegutter Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Vi har det og på samme måte, han drar seg opp med hodet hvis han ligger i armkroken. og så syntes han det er veldig moro å stå, han er 10 uker. Kan ligge litt, men det er ikke lenge han gidder.Hvis jeg heiser opp vippestolen litt, så han kommer litt høyere enn helt flat ligge stilling så er det litt mer ok, da ligger han ihvertfall litt lenger. Han har og begynt å like bilstolen bedre, sikkert fordi han får lov til å sitte. Her om dagen satt han våken på en kjøretur som varte 30 min uten å grine, satt bare å kikka. Skal bli morro etterhvert tenker jeg, takk og lov for vippestolen, da far han heldigvis ikke kjempe press på korsryggen, det blir litt mer fordelt.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2008 Så dere tror ikke det er farlig for ryggen hans da? Han gjør akkurat det samme, bruker hodet og magen for å komme seg opp i sittende stilling! Litt morsomt! Han kommer seg i sittestilling men mangler balansen så han bare detter til siden! hehe... Bare håper at ryggen hans ikke få varige men....
-ak- Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 heihei... akkurat slik var datra vår også. vi kunne rett og slett ikke la henne ligge for da ble det baluba... men snakket med helsesøster og hun sa det ikke hadde noe og si at hun satt i fanget så lenge hun fikk støtta ryggen på åss. at hun satt med ryggen mot magen vår. men kan selfølgelig ikke gjøre dette i alt for lang tid heller. men vippestol kan jo være et alternativ for en liten stund også...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Vippestolen holder bare i noen minutter før han er lei den. Han blir nok en skikkelig villbasse når han vokser til!
♥0sis0 og gullet♥ Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Akkurat sånn er min lille på 3 mnd også,- skal bare sitte oppreist eller stå på fanget! Svigerinna mi går til fysioterapaut med gutten sin, og han sa at det var mye bedre for de små ryggene å sitte på fanget enn i vippestol. Vippestol var visst veldig fy-fy (som så mye annet.. :/). Ble litt beroliget av det jeg da, selv om jeg bruker vippestolen også.. På sykehuset fikk hun høre "vil han sitte på fanget, så bare la han sitte".
Tulletutta Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Få han sjekket for KISS min gutt var akkuart sånn da han var så stor og hadde 3 låsninger i rygg og nakke. se mer på denne siden her. kiss-kidd.no Han hadde ikkje alle symptomene som står inne på denne siden. Eller egentlig veldig milde symptomer men ville sjekke han siden han ikkje likte å ligge verken på magen eller ryggen. Har fått ein helt ny og blid gutt. etter bare 2 behandlinger nå er han friskmeldt!! vil anbefale alle å få sjekket ungene sine uannsett eg altså. det er så mangen barn som faktisk har dette og kan ha utnytte av det. Og det koster ingen ting å få det sjekket barn er jo tross alt gratis!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå