LilleTrille med en tulle Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Vi er i vår 2 pp. foreløpig, ikke sånn at vi stresser enda, men går ikke på noen form for prevansjon og koser oss bare. Det jeg lurte på var ang cyster. Jeg har nemlig en cyste, som gyno mener er vanncyste og jeg mener er slimcyste på den venstre eggstokken. ( grunnen til at jeg tror gyno tar feil er fordi en vanncyste forsvinner av seg selv etter 3 mnd, min har jeg hatt i et år nå. Og de er lett å forveksle.) Hindrer dette meg fra å bli gravid? Har det noen innvirkning på eggeløsning, sjanse for å bli gravid osv? Noen med andre erfaringer rundt slik cyster?
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 ville vare si da jeg hadde cyste fikk jeg medisin pga den klempe på "lederen" så blodet ikke kom ut så når cysten ble borte kom mensen for 2 mnd ut valdig ekkelt..... men da fikk jeg ikke mensen på en mnd pga cysten... sikkert ikke hjelpsomt men tenkte bare si de:/
Alimi Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Hei. Jeg hadde en vanncyste på høyre eggstokk. Den var 5x6 cm. Legen sa den kunne forhindre at jeg ble gravid fordi noen vanncyster produserer hormoner. Hormonprøvene mine viste også forhøyede hormoner. Jeg har operert bort cysten ved lapraskopi, men har i tillegg diagnosen pcos. Det har sikkert ikke du så ikke bekymre deg alt for mye, men det er kanskje best å fjerne den hvis den er stor. Spør legen hva hun synes. Vanncyster kan også sprekke plutselig, selv om de har vært der lenge. Håper det var litt til hjelp. Lykke til:-)
2prinsesserogbim Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 jeg har hatt problemer med en vanncyste også neste et år, den forsvann g kom igjen hele tiden, så kanskje ikke du har hatt den samme der hele tiden, ikke vet jeg. jeg også fjernet min cyste 24 april, den var 5 cm og på venstre eggstokk... etter det har syklusene mine stabilisert seg men jeg har også pco, men håper jeg blir gravid snart. skulle bli lettere etter operasjonen og jeg har ikke fått noen cyste tilbake
KaWi Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Hei! Jeg fikk konstatert cyste på min venstre eggstokk i desember på kontroll etter en SA i november. Gynekologen min sier at dette er en vanncyste og helt ufarlig. Var inne på ny sjekk i januar, og den var der fortsatt. Akkurat i månedskiftet desember/ januar så var mensen min litt "luggete", men regnet med at det var i forbindelse med SA. Så gynekologen min sa at den ikke var farlig og at det ellers så nydelig ut og klart til å motta ny leieboer. Nå har det vist seg at jeg nok var gravid da...I følge UL terminen i hvertfall. Så den har ikke hatt noen innvirkning hos meg. Var på ny kontroll i april ang cysten, og den er der fortsatt, men som jeg sa til gynekologen, det er ikke den JEG er her for å se... Men fikk se verdens skjønneste lite baby =) Jeg håper at spiren sitter snart hos deg, og at du kan kose deg masse med en stadig voksende mage! Lykke til!
KaWi Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Glemte å si at cysten var der fortsatt på kontrollen i april, men den har ikke vokst, så nå skal den bare følges opp på vanlig kontroll etter at babyen er født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå