The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Hvor mye og til hvilken tid på døgnet er babyen din aktiv? Min spreller litt etter frokost og tidlig på kvelden men er ellers veldig rolig. Av og til så lurer jeg på om det er liv i han... han virker ganske lat. Er selv 26+3 idag.
ChellBell - har født! Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Min jente virker litt hyperaktiv! Jeg kjenner spesielt mye liv om morgenen, etter frokost og så jevnt utover hele dagen og mye på kvelden. Jordmor på sykehuset fortalte meg at de sover bare 10 min av gangen, så det kan jo forklare hvorfor hun er så aktiv..
BITO Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jeg er i uke 22 og det er veldig varierende hvor mye liv der er! Jeg også lurer på enkelte ganger om der kan være liv! Jeg har en travel og aktiv hverdag, så det er stort sett om kvelden når jeg roer meg ned og slapper av at jeg kjenner han. Noen ganger mye andre ganger lite! Tror dette er veldig forskjellig fra gravid til gravid!
Ønskebaby08*12 Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jenten min er aktiv stort sett hele dagen, og natten... Har lagt meg til en vane at jeg stryker meg selv på magen om morgenen, da sparker hun tilbake. Og etter det går det jevnt og trutt, det er stille innimellom, men, ikke så lenge om gangen. Det er vel spesielt etter at jeg kommer hjem fra jobb, og begynner å slappe av hun er mest i bevegelse, (mulig at det er da jeg merker henne best..). den siste uken har jeg våknet av at hun sparker, også :-) Det kan faktisk være litt slitsomt. Er forresten 22+0 i dag.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Hei;) Er 23+0 og kjenner ikke så mye liv faktisk, har ikke gjort det den siste uka. Den var veldig aktiv i begynnelsen da jeg begynte å kjenne spark, ca 20+. Men er litt liv om morgenen hvis jeg begynner sent på jobb og somregel litt før leggetid. Men bekymrer meg ikke, det er jo normalt å ikke kjenne et fast mønster før man har 3 mnd. igjen av svangerskapet;)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 jeg er i uke 22 (21+4) og jenta mi i magen er nokså sprelsk...det har jeg sett på UL og 3D UL også. til vanlig er det litt ekstra sprelling når jeg spiser eller drikker, sikkert fordi det er gøye lyder i magen da virker generelt som om hun er rolig når jeg beveger meg og spreller når jeg legger meg ned for å hvile.
Nesta_L med guttebebis Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Jeg er 21+5, og kjenner liv ganske jevnt og trutt utover hele dagen. På kveldene tar han helt av, da er det fest i magen :-)
<3 mine søte små<3 Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Er i dag 21+4.. Min lille gutt, er mest aktiv om kvelden. er ikke alltid han sparker, men hvis han gjør det, er det mest da... eller når jeg hviler
Gutt08<3spire13* Skrevet 8. juni 2008 #9 Skrevet 8. juni 2008 Min lille prins eller prinsesse er veldig aktiv når jeg legger meg ned. Gjerne når jeg kommer hjem fra jobb og setter eller legger meg ned på sofaen..Da er det liv der.. kjenner som regel litt innimellom i løpet av dagen, men mellom 16-18 er den veldig aktiv, og når jeg skal sove. Her om dagen var det helt vilt der inne. Sparket og herjet skikkelig:) Da kunne man kjenne nesten hver eneste lille bevegelse på utsiden:)
AO3 Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Jeg er 20+4 i dag. Jeg kjenner mest liv på dagen - særlig mellom 11 og 14, mens jeg sitter foran dataen på jobb. Da kan det være noe vanvittig til liv innimellom! Utover ettermiddagen/kvelden varierer det veldig mye hvor mye spark jeg kjenner. Fra mye til ganske lite.
nr.4 i oktober Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Hei! Jeg er 4. gangsgravid og lurte lenge på når jeg skulle begynne å kjenne "skikkelig" liv inni der, hadde jo kjent det mye kraftigere tidligere i de forrige svangerskapene mine og trodde jeg gikk rundt med en liten slappfisk i magen- helt til jeg kom på ultralyd og den viste en særdeles aktiv og sparkende liten jente som absolutt hadde fysikken i orden og gjorde de villeste gymnastikkøvelser inni der- uten at jeg kjente nevneverdig mer enn ellers.. Jordmor konstanterte at jeg har morkaken liggende foran, så den demper altså mye av bevegelsene fra babyen. Så nå er jeg mye roligere og vet at det er grunnen. Jeg kjenner jo godt at hun holder på inni der til tider, men ikke så kraftig og ofte som jeg gjorde i de andre svangerskapene. Og dessuten- dersom babyen din har en tendens til å ligge og sparke bakover/mot ryggen din, kjennes det ikke like godt da heller.
lin76 Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Eg er 24+5, og her er det full trampoline etter kvart måltid. Merkar det spesielt godt om eg et noko søtt, f.eks jordbær (eller is! mmm!) - då går det ikkje eit minutt før boksekampen byrjar inni der. Kos!
Mage igjen Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Kommer ann på hvor aktiv jeg selv er, men ganske ofte ila dagen, og MYE på kvelden og når jeg har lagt meg. Kjenner om natten også jeg! Lite på morgenen egentlig. Var mye ute å gikk i går på dagen, og da kvelden kom kom jeg på at jeg ikke hadde kjent noe liv. Med en gang jeg satte meg ned startet han, og han holder på enda.... (ok, med noen rolige perioder innimellom da... ) ) Er 25+0 i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå