Gå til innhold

Hadde du reagert hvis din samboer....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde brukt 1300 kr på 2 dager for å kjøpe mat, røyk og annet stasj fra bensinstasjon? Når økonomien ikke er helt på toppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg nok blitt litt irritert kan man si.

Skrevet

Kakka han i hodet og bedt han skjerpe seg... Men det hadde ikke hjulpet på min gubbe ihvertfall... Han har NULL økonomisk innsikt, så derfor styrer jeg alt. Dvs jeg sørger for at han altid har røyk hjemme (bor nærme sverige) sånn at han slipper å kjøpe det på bensinstasjonen. Lager matpakke til han sånn at han har den med på jobb osv...

Skrevet

uff.... nei jeg hadde ikke sagt noe, for jeg er et nek selv... jo mindre penger vi har jo latterligere blir avgjørelsene.... men uff jeg skjønner du blir fortvila.

Skrevet

ja hadde blitt dritsur!! man får handle i butikken så man får mer igjen for pengene :)

Skrevet

Det er nettopp det min samboer har gjort.

Han gjør det hver mnd han får lønn.

Har sagt ifra til han at det ikke er greit for vi trenger pengene til annet en det pluss at jeg jobber på bakeri så vi har fri tilgang til brød og rundstykker som jeg tar med hjem.

Men han synes tydeligvis det tar for lang tid å lage seg matpakke selv om han smører matpakke til jenta om morgenen.

Han bruker lønnen sin på dritt og ingenting.

Han har ikke engang penger til å holde seg selv med røyk for han bruker opp pengene så fort.

Men nå skal det bli en stopper for det.

Jeg bruker ALLE mine penger til regninger, mat og alt det man trenger i hverdagen. Mens han bruker sine til tull.

Blir bare så irritert. Han oppfører seg som en drittunge som har fått sin første lønn uten å ha regninger å betale og kan sløse alt.

Grrrrrr.......

Skrevet

Her har jeg styr på økonomien, jeg passer på at alle regninger blir betalt og husleie. Og at vi kjøper det vi trenger av mat, så bruker han hva som står igjen på kontoen som han vil.

Han er impulskjøper så han har selv bestemt at jeg skal passe på.

Skrevet

Synes det er helt greit at han kjøper seg ting, om det er mat eller forskjellige ting bryr jeg meg ikke noe om.

MEN, dette er så lenge vi har råd til det! Om det er en mnd hvor vi har ekstra mange utgifter ville jeg blitt utrolig irritert om han brukte penger som egentlig skulle gå til regninger på tull..

Men, hva i alle dager klarer han å bruke 1300 kr på på en bensinstasjon?? sånn utenom bensin?

Skrevet

Ikke har han brukt noe av det på bensin for han har firmabil og da har han dieselkort.

Vet ikke hva det er han kjøper.

Han vil ikke si det, men synes 1300 er MYE penger å bruke på 2 dager når vi ikke har en økonomi som tillater sløsing.

Skrevet

Man får mye pølse og sjokkis for så masse penger,, skjønner bare ikke at det er mulig jeg :-S Du får gi han et lite ballespark å be han ta seg sammen! Når man er voksen og har ansvar for andre enn seg selv så kan man ikke oppføre seg som en drittunge. Regninger og mat først, SÅ kos..

Skrevet

Ikke sant.

Men hva gjør man når han ikke gidder å høre da?

At han på en måte gir faen i det jeg sier?

Har sagt at han kan betale regninger han også men tydeligvis ikke.

Skrevet

Fiks felles regningskonto som ALL lønnen skal inn på med en gang den kommer, så overfører dere heller penger ut til brukskontoene når det er bruk for det :)

Er jo tydelig at han ikke kan holde styr på pengene sine selv..

Skrevet

Har nevnt dette for han men han sier at det er uaktuelt.

Blir bare så frutrert over at han driver på slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...