4blir5 Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Nå har lillegutt endelig fått sin første tann, dvs den har akkuratt brytt igjennom. Bør jeg begynne å pusse tannen allerede nå, eller vente til den har kommet helt opp? Noen som vet hvilken tannkost jeg bør kjøpe/hvor og må jeg har tannkrem på, event hvilken?? Takk for svar!
Tuppen og mini Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Fikk høre at man burde begynne med en gang. Gjerne la barnet "pusse" litt selv. Dvs leke med / bite i tannbørsten. Har kjøpt en på apoteket som har rundt håndtak, så den er lett å holde i. Husker ikke hva den het.
nungo Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Ja, begynn med en gang. Babytannkoster får du kjøpe på dagligvarebutikker, apotek mv. Ikke nødvendig med tannkrem allerede nå; det holder rikelig med vann.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Hei. Begynn med pussing så tidlig som mulig :-) Du får kjøpt tannkost til barn både på apotek og dagligvaren. Du får også kjøpt tannkrem for barn, men husk at det er kun en velig liten mengde som skal til. Beskrivelsen av mengde går oftest på knapt synlig / på størrelse med barnets lillefingernegl osv. Lykke til med tannpussen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå