Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med QR? Er de pålitelige? Tester de fks pos tidlig?

Jeg lurer på om jeg er et tilfelle av sen produkson av HCG.. Testet nå, og jeg kan etter 5min skimte en svak strek.. Den er virkelig svak og jeg må legge godviljen til for at jeg skal se den... men jeg trur den er der!! Jeg testet for morro skyld med en el test i tillegg.. den slo nesten fullt ut positiv, og det har den aldri gjort før...hmmm....

jeg skal teste igjen mot slutten av helgen tenker jeg... eller på mandag... en ting er sikkert, de to ciderne jeg har i kjøleskapet som skulle gå med om jeg testet neg skal få stå... hehe... ååå så spent jeg er.. men tør ikke helt håpe enda... kan jo være synsbedrag...

fler som har opplev det samme med QR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke veldig erfaring med dem, men testet negativt med QR for noen dager siden... hadde IKM i går ingen tegn til tr enda... har ikke turt å teste flere ganger jeg da.. er bare en dag over tiden så den kan fremdeles komme..

Hvor lenge over ikm er du?

Skrevet

jeg er nesten en uke over ikm.... forige lørdag sånn ca... litt usikker... har veldig ustabile sykluser... så for alt jeg vet har ikke ikm vært en gang vis jeg hadde sen el....men forige lørdag var det 4 uker siden sist mens...

Skrevet

Det virker jo kanskje som om du er gravid da :) Siden du fikk positivt utslag på el testen... kanskje du skal prøve deg med en cb digital? MEn det hadde virkelig ikke gjort meg noe om qr var ikke er helt til å stole på.. :) noen andre som har erfaringer kanskje??

Skrevet

jeg har testet med qr hver gang, fordi det er billigst på apoteket.. hehe... eandre gangene har jeg prøvd og innbilde meg streker til den store gull medaljen, men uten hell....I dag har jeg klart og se en strek, men den er så svak rosa at jeg ikke er sikker på om jeg virkelig ser den... skal teste med cbdig senere.. men trur jeg venter noen dager...

er det noen som husker hvor følsomme de forskjellige testene er?

Skrevet

De skal vel være like pålitelige som CB, tror jeg.

Har selv testet negativt med QR i dag, men skjønner ingenting.

IKM var 27 mai, men ingen tegn til tr enda.

Tok en QR lørdag 24 mai, den var negativ. Skulle på reker-og-vin-fest, så ville ta en test bare for å sjekke. Ingen tegn til tr, men spottet litt onsdag før IKM.

Ny test i dag, fremdeles negativ.

Er kvalm og svimmel, med smerter i halebenet.

Har hatt regelmessig mens de siste 5 årene. Hver eneste syklus har vært 28 dager, og hver eneste nye syklus har startet mellom 5 og 7 om morgen dag 29. (som jo da blir dag 1 i ny syklus) Nesten kunne stille kokken etter syklusen min mao.

Dette er langt i fra min første pp, så jeg har ventet spent på IKM før, men den har aldri blitt forsinket av den grunn.

Snakket med min mor og hun fortalte hun produserte hcg veldig sent, tok nesten 8 uker før hun fant ut hun var gravid med meg. (men det er jo snart hundre år siden med tanke på utviklingen av tester de siste 32 årene)

Noen som vet om det at min mor produserte hcg sent kan ha noe å si på hvorsent/tidlig jeg vil produsere hcg?

Skal ta en telefon til legekontoret nå å få meg en time for å ta en blodprøve. Tilfelle rottefelle. :)

Skrevet

var noen her inne som sa til meg at qr var ganske følsomme, at de kunne måle hcg ned i 25 ett-eller-annet. hehe, vet ikke hva det betyr men! sist jeg var gravid testet jeg veldig svakt med qr, og viste den til helse søster (var bare 19 da) og hun sa at jeg nok ikke var gravid, men at jeg kunne teste igjen om en uke om jeg ikke hadde fått mensen. å gravid var jeg:) så jeg tror at de er ganske sensitive ja.

Skrevet

heia starfire.. så spennende da... jeg skjønner det er frustrerende, tru meg.. her sitter jeg med masse symptomer og en kanskje pos test.. jeg vet man sier at pos er pos, men jeg vet ikke om jeg faktisk ser streken, eller at jeg ønsker det så sterkt at jeg inbilder meg den...

dette med hcg nivået er jeg veldig dårlig på, men hvorfor skulle det ikke være arvelig? jeg tur jeg ville ventet til over helgen og tatt en ny test... selv testet jeg dønn negativt på mandag, og litt pos i dag.. så alt er mulig...

lykke til... håper vi slår følge over på 1tri=)

Skrevet

Skal krysse fingrene for at streken din faktisk er der og ikke bare i dine øyne. :)

Det sies jo at pos test er pos test, men synes at disse strekene kunne vært supertydelige alltid, ikke komme med en "nesten der" strek enkelte ganger. *L*

Skrevet

helt enig, håpløse greier altså... hehe...

skal krysse fingrene mine for deg også=) håper virkelig at du er gravid!

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid testet jeg tidlig med både QR og CB og QR ble ikke positiv før flere dager etter CB. Så min erfaring er at QR er mindre førlsom (selv om de visstnok skal ha samme følsomhetsnivå). Har lest om flere her inne som har opplevd det samme. Tvi tvi !!

Skrevet

tusen takk for oppmuntringen=)

Skrevet

Hei!:)

Så utrolig spennende!! Jeg har hørt om mange som har testet pos med CB og neg eller svaakt pos med QR. Så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur på apoteket og kjøpt en CB digital som du kan ta i morgen tidlig. Masse masse lykke til!! Krysser fingrene for deg:)

Skrevet

tuusen takk dreamer... blir nok en test i morgen ja... men er litt redd for at den skal bli neg også.. hehe...

*sender mange gode tanker til deg som er så tolmodig og har prøvd så lenge..du er sterk og jeg håper inderlig det snart blir din tur... det fortjener du!

Skrevet

Ååå tuuusen takk, så utrolig snill du er!!:)

Skjønner at du er redd for at den skal bli neg, det er et skikkelig slag i trynet:( Spesielt den digitale testen, for da kan man ikke innbille seg at det kanskje er en strek der en gang, hihi. Men tenk hvis det kommer opp "Gravid" da!!! Eller to streker hvis du tar en vanlig. Det hadde jo vært helt fantastisk!:) Krysser alt jeg har for deg. Du må komme med en oppdatering i morgen da. Gleder meg til å se et jublende innlegg fra deg;) Masse lykke til!!

Skrevet

klart jeg skal holde dere oppdatert.. hehe er det pos test og se så går ikke det stille forbi kan man si.. hehe

Skrevet

Ikke for å drepe morroa her nå altså jenter..

MEN jeg har opplevd omtrent hver gang at det har kommet en falsk positiv på QR sine tester etter at 5 minuttene var godt.

Og jeg har testa mange ganger... holdt på i 8 mnd. før spiren satt til meg.

Så hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt den for negativ og heller blitt veeeeldig gledelig overraska om det så skulle stemme, for jeg vet hvor grusomt det er å få negativ test(igjen) etter en slik opptur som du har nå.

Men MASSE lykke til fra meg:)

Skrevet

tar det til etterettning... men har testet med qr før og bare fått negtativ... så håpet stiger jo litt da i hverfall... og streken kom akuratt 5min etter...

Skrevet

ikke for å la de miste håpet, men jeg testet positivt på QR og dagen etter fikk jeg mensen, og tok en test til som var negativ.. ble så skuffa.. trodde jo at jeg var gravid med den positive testen. streken var lyse rosa, og jeg så den veldig godt!

jeg har ikke planer om å bruke QR igjen iallefall:(

hååper du er gravid da, masse lykke til :D

Skrevet

takk... svarte deg på den andre tråden... har absolutt ikke sluppet jublen løs enda... så går nok bra uansett tenker jeg.. hehe

Skrevet

Jeg testet positivt 4 dager før IKM med QR. Og det var en klar strek der, selv om den var svakere enn kontrollstreken. Testet på ettermiddagen etter jobben, og regnet ikke med positivt svar, så hadde CB digital på lur, samt noen andre... Men som sagt, det poppet opp to streker rimelig kjapt! Så det ligger 3 (!) gravidetester i baderomsskapet.... Så jeg har en positiv erfaring med denne =) Jeg håper at spiren sitter hos deg og at du kan kose deg med en stadig voksende mage =)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...