Gå til innhold

blir så sint om natta!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei ! hehe jeg sliter så med å få ligge godt i senga, jeg trenger noen råd. har prøvd med pute og dyne mellom fota, høyt hevet hode og pute under fota... men fordeom har jeg forfærdelig vondt i hoftene .. ikke i bekkene men nedenfor der igjen . om man har på seg hotpants så er det ved kanten nede på trusa jeg mener .. noen andre som har ?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har vondt der jeg også. Og i følge fysioterapeuten jeg går til, så kommer det fra bekkenet og korsryggen. Våkner mye i løpet av en natt pga smerter.

Ligger mest mulig på magen, jeg. Har en pute på siden av magen slik at jeg ikke ligger helt på magen, men nesten, slik at hoftene mine blir avlastet. Ligger litt på ryggen med hodet høyt. Uansett, så er det ikke enkelt. Husker det var sånn i forrige sv.skap også, men det kom helt på slutten, da. Men da klarte jeg ikke å ligge på magen.

Har begynt med en sånn treningssak hos fysio som ser ut som den kan hjelpe. Heter et eller annet med master. Har prøvd den 1 gang og merket stor bedring. Skal trene på den i dag også, så jeg håper det hjelper meg litt i helga : )

Skrevet

takk for svar;) jeg kan ikke ligge på magen det er så ubehagelig ..

master etteller annet .. det skal jeg huske .. :)

når har du termin?

Skrevet

Kjenner meg sånn igjen!!

Det har virkelig gjort noe med søvnkvaliteten min nå på slutten... Finner ingen god stilling og er våken/oppe nesten en gang pr time.

Magen er helt uaktuelt å ligge på, og ryggen orker jeg et minutt av gangen før jeg begynner å føle meg dårlig - så det blir enten den ene eller den andre siden. Og da helst på venstre - siden halsbrannen er lettere kontrollerbar da. Men det tar virkelig på hoftene!!

Jeg har ikke bekkenløsning, men nettene sitter bare lenger og lenger i hoftene mine utover dagen. Kjennes ut som gangsperre - eller at jeg er superstøl!

Jeg har 3 uker og tre dager igjen til magen er borte - og tenker bare å bite tennene sammen og tåle dette ut sv.skapet. Får heller ta en blund på dagtid i ny og ne.

Skrevet

men jeg har 12 uker igjenn til terminen ! :( gaaaad , bi jo litt depressiv ..

Skrevet

Hei igjen. Nå har jeg vært hos fysio og prøvd den master-greia igjen og jeg føler meg så fin etterpå, det samler bekkenet.

Har termin 12. august : )

Skrevet

MasterTerapi kanskje?

Det brukes til så mangt som har med muskler og bekkenløsning å gjøre. Håper det hjelper til å finne nattesøvnen. Lykke til!

Skrevet

jeg har også sovet dårlig pga vondt i hoftene den siste tiden. I natt sovna jeg godt til slutt, da jeg la meg på siden, med en pute foran meg, og den øverste foten oppå den. Altså hvis jeg lå på venstre side, hadde jeg venstrefoten strak langsmed puta, og høyre fot (kne) oppå puta, med vrista bak knehasen på venstre fot. Dette hjalp meg hvertfall, selv om jeg likevel måtte bytte side noen ganger. gjorde da det samme med motsatt fot. Utpå morgenkvisten sovnet jeg også godt på ryggen, med puta under den ene rumpeballen. Da ble det litt på siden, sånn at jeg ikke ble svimmel.

Skrevet

jeg sliter også.. for det første er det jo for varmt.. for det andre så er det mareritt å ligge på høyre siden. får ikke puste.. får kynnere av å ligge på ryggen.. og hvis jeg skal ligge på venstre side så må jeg ha pute mellom beina og også en liten pute/dyne under siden av magen og da blir det enda varmere.. å ligge på magen er uaktuelt - det har jeg aldri klart, og i allefall ikke med baby i magen.. våkner mange ganger om natta med ondter... vel.. snart er det ferie og så permisjon, 8 uker igjen.. jeg overlever nok håper jeg :)

Skrevet

Sint ja.. fryktelig frustrerende aa ikke faa sove! Blir skikkelig irritert paa kjäresten som ligger ved siden av meg og sover sött... planlegger mange stygge ting i fantasien :-)

Er ikke lett aa finne god sovestilling nei. Men stillingen som "spanande" beskriver over her, förstehjelpstillingen, skal väre den som sörger for at alle deler av kroppen din slapper best av.

En annen ting er jo aa tenke paa hvordan du bruker kroppen din i löpet av dagen.. Selv om smertene kommer om natten kan de jo väre et resultat av overanstrengelse i löpet av dagen kanskje?

Tvi tvi:)

Skrevet

Høres kjent ut!! Ikke får jeg sovet på magen, ikke på ryggen, og ikke klarer jeg å snu meg i søvne. I natt våknet jeg på tvers av dobbeltsengen midt i et merkelig forsøk på å snu meg - stakkars sambo. Blir ikke mye søvn på han heller - hehe ;)

Legen min mente hoftesmertene kommer av at når vekten av barnet, magen og alt annet havner på hoftene om natten så går det utover blodsirkulasjonen i hoftene. Det er også derfor det ofte går over etter en tur på toalettet, men hvem har lyst til å stå opp og gå en runde i rommet kl. 4 på natten??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...